بروجرد - ایرنا - رییس اداره استاندارد بروجرد گفت: ۱۸ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در ۹ ماهه امسال صادر شد.

نازنین دایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیمات کمیته علایم استان، در مجموع ۲۱ مورد تمدید و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۸ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای فرآورده هایی مانند شکر، مربا و مارمالاد، پنیر پیتزا، لوله های پلاستیکی برای آبرسانی، سنگدانه مورد مصرف در بتن و خردکن صادر شد.
رییس اداره استاندارد بروجرد بیان کرد: ۷۵۵ مورد بازرسی و نمونه ‎برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط کارشناسان این اداره و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده در سال جاری صورت گرفته است.

دایی اضافه کرد: همچنین یک هزارو ۸۷۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان صورت گرفت که از این تعداد ۷۳ مورد بازرسی طرح خدمات شامل بازرسی از مدارس، هتل ها، قالیشویی، پایانه مسافربری بوده است.
وی با بیان اینکه گواهی نامه ایمنی آسانسور به صورت سالانه صادر می شود، ادامه داد: در این راستا امسال ۳۰۵ مورد تاییدیه ایمنی اولیه و دوره ای صادر شده است.

رییس اداره استاندارد بروجرد یادآور شد: با استفاده از توان کارشناسی شرکت های نظارتی ۱۱۳ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی و زمین بازی شهرستان بروجرد در سال جاری انجام شد.