تهران - ایرنا - علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی همراه با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و رشید حسن‌پور بائی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان با نناد لالوویچ رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که امروز (شنبه) برگزار شد و دستیار ویژه وزیر ورزش صربستان نیز حضور داشت، ‌در مورد همکاری‌های مشترک ایران و اتحادیه جهانی در مورد کشتی و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی، سخت‌افزاری و دانش علمی دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به اینکه ایران یکی از قطب‌های اصلی کشتی جهان محسوب می‌شود و این رشته بیشترین طرفدار را در کشورمان دارد، این دیدار می‌تواند برای کشتی ایران و جهان بسیار سازنده و تأثیرگذار باشد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در راستای توسعه دیپلماسی ورزشی به دعوت همتای صربستانی خود پنج‌شنبه هفته گذشته به صربستان سفر کرد.

همچنین وزیر ورزش ایران شب گذشته در ضیافت شام با همتای صرب خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد بر تشکیل کمیته تخصصی برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری دو کشور تاکید کرد.

کیومرث هاشمی در دیدار با زوران گاییچ وزیر ورزش صربستان با قدردانی از میزبانی این کشور، بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی ورزشی جهت همکاری‌های مشترک ورزشی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: مهم است که پیرو امضای تفاهم‌نامه، برنامه عملیاتی مشخصی مدون شود و بر همین اساس باید کمیته اجرایی این تفاهم‌نامه بین ایران و صربستان تشکیل شود.

منبع: فدراسیون کشتی