بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۶۶ مشترک جدید در شهرها و روستاهای استان با بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی در ۹ ماهه امسال زیر پوشش این شرکت قرار گرفتند.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی چهار هزار و ۲۵۸ انشعاب فاضلاب نیز در خراسان شمالی نصب شده است.

وی افزود: اکنون شرکت آب و فاضلاب استان ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب در شهرها دارد.

نعیمی با بیان در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۳ میلیون مترمکعب آب از منابع سطحی و زیرزمینی استان استفاده شده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان این میزان آب را با سه باب تصفیه خانه آب، ۳۸۶ حلقه چاه فعال، ۱۷۷ دهنه چشمه، ۱۱ رشته قنات فعال تولید و در اختیار مشترکان خراسان شمالی قرار داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب استان از تمام شهروندان به ویژه مشترکان پرمصرف انتظار داریم با به کارگیری روش های مدیریت مصرف، این شرکت را در تامین و توزیع پایدار آب یاری کنند.

وی با اشاره به انجام عملیات حفر چاه آب شرب در مجتمع «فرهادان» و «ینگه قلعه» فاروج، گفت: عملیات حفاری در این مجتمع به عمق ۲۰ متر و احداث گالری به طول ۱۵ متر با هدف رفع تنش آبی در حال اجرا است.

نعیمی افزود: این عملیات حفاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: مجتمع ۲ روستایی «فرهادان» و «ینگه قلعه» ۱۶۰ خانوار را پوشش می دهد که با توجه به افت سطح آب های زیرزمینی در سال های اخیر با کاهش محسوس آبدهی مواجه شده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.