تهران- ایرنا- تارنمای خبری هیل در گزارشی به مرور چند سناریوی محتمل برای رژیم صهیونیستی و آمریکا بعد از حمله اخیر واشنگتن و لندن به یمن پرداخته و پیش‌بینی کرد که این اقدامات ممکن است دیدگاه غرب نسبت به رژیم اسرائیل را بدبینانه کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وابسته به کنگره ایالات متحده، مخالفت با کارزار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، به ویژه از سوی لیبرال های آمریکایی، به شدت در حال افزایش است. پیامد هر گونه اقدام واشنگتن و متحدانش در مورد کشتیرانی در دریای سرخ، (رژیم) اسرائیل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هیل می افزاید: خبر بد این است که هر گونه گسترش جنگ علیه نیروهای مقاومت در منطقه می تواند خطرات بی‌سابقه‌ای را برای رژیم صهیونیستی از سوی دیگر نیروهای مقاومت منطقه به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، ‌سناریوی حمله آمریکا به «حوثی‌ها» باعث کاهش توجه غربی‌ها از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه خواهد شد.

این پایگاه خبری ادامه می دهد که پس از آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، ‌ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی، نه به طور مستقیم بلکه به صورت نیابتی در آن دخیل بوده اند. این در حالی است که اگر اقدام آمریکا در یمن به درگیری مستقیم با حوثی‌ها تبدیل شود، درگیری های آمریکا در خاورمیانه گسترش خواهد یافت. در این صورت نقش آمریکا از یک حامی به شریک (رژیم) اسرائیل در نبرد منطقه‌ای تغییر یافته و در این صورت منافع حیاتی این کشور در تجارت به خطر خواهد افتاد.

این گزارش با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایالات متحده نوشت: اقدام مستقیم آمریکا علیه یمن می‌تواند برای جمهوری‌خواهان مشکل ایجاد کند. چرا که رای دهندگان به طور سنتی در طول درگیری‌های نظامی آمریکا با گروه‌هایی که ادعا می شود منافع ملی این کشور را تهدید می کند، پشت یک رئیس جمهوری متحد می شوند.

بنابراین، این گونه درگیری‌ها در طول دوره پیش از انتخابات موجب افزایش انگیزه و تلاش ویژه جمهوری‌خواهان برای بازپس‌گیری کاخ سفید می شود. از آن جا که در نظر جمهوری خواهان، جو بایدن در فضای سیاسی امروز هیچ کار درستی انجام نمی دهد، حامیان این حزب با معضل انتقاداتشان از اقدام نظامی بایدن علیه یمن مواجه شده اند که به نظر می رسد بسیار شبیه به نوع واکنشی است که دونالد ترامپ انجام می داد. با این حال، جمهوری‌خواهان همواره با شگردهای فریبنده ای هنگام اظهارنظر در مورد ورود بایدن به جنگ، تاکید کرده اند که اگر ترامپ رئیس‌جمهوری بود، هرگز اجازه نمی‌داد اوضاع تا این حد بد شود.

گفتنی است آمریکا و انگلیس بامداد ۲۲ دی و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن ۶ تن از نیروهای مسلح این کشور شد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه ‌ای اعلام کرد که تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور بی پاسخ نخواهد ماند.