زاهدان- ایرنا- معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۸۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای سال تاکنون زیر نظر این دانشگاه جمع آوری و معدوم شده است.

مهدی زنگنه روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۳۲ هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نظارت کارشناسان بهداشت محیط بصورت شبانه روزی در زمینه کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آبرسانی صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بیش از ۸۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل فروش جمع آوری و با دستور مراجع قضایی معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۱۳۳ مرکز از این تعداد به علت عدم رفع نواقص و موازین بهداشت پلمب شدند.

به گزارش ایرنا، سامانه کشوری ۱۹۰ به صورت شبانه ‌روزی آماده دریافت گزارش ‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی است.