تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی از دعوت کیومرث هاشمی به مجمع جهانی ورزش‌های سنتی خبر داد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان ترکیه و رئیس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های سنتی، در قالب نامه‌ای رسمی از کیومرث هاشمی جهت حضور در ششمین مجمع جهانی ورزش‌های سنتی دعوت به عمل آورد.

وی با تاکید بر اهمیت مجمع جهانی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری در توسعه رشته‌های بومی و محلی کشورها، گفت: این نشست با شعار احیای ورزش‌های سنتی، تحکیم روابط و توسعه جامعه ورزش‌های سنتی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پسندیده ادامه داد: برهمین مبنا وزیر ورزش و جوانان ترکیه و رئیس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های سنتی، در قالب نامه‌ای رسمی از کیومرث هاشمی جهت حضور در ششمین مجمع جهانی ورزش‌های سنتی دعوت به عمل آورد. ضمن اینکه، من نیز به این مجمع دعوت شده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: تمدن کهن، وسعت جغرافیا و تنوع اقوام سبب شد، ورزش‌های سنتی گوناگونی در طول تاریخ کشور شکل بگیرند که بخشی از آن‌ها هنوز برای ما به یادگار مانده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی، گفت: حفظ و حراست از این میراث گران‌بها، تلاش مستمر و همه جانبه‌ای را می‌طلبد که به نحو مطلوبی این ورزش‌ها را به جامعه جهانی معرفی کرده آغازگر حرکتی باشد که به گسترش آن‌ها در میان ملت‌ها سرعت بیشتری ببخشد.

وی افزود: امیدوارم با حضور موثر در این گونه رویدادهای بین المللی علاوه‌ بر معرفی این ورزش‌ها، کشورمان به عنوان خواستگاه این رشته‌ها در سطح جهان شناخته شود.