تهران-ایرنا- نظرسنجی جدید مرکز یوگاو (YouGov) و شبکه تلویزیونی سی بی اس نشان می دهد، جمهوری خواهان رسیدن به یک اقتصاد قوی و دموکرات‌ها بهره‌مندی از یک دموکراسی کارآمد را دغدغه اصلی کشورشان می دانند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری هیل، ‌طبق این گزارش ۵۰ درصد از کل رای‌دهندگان احتمالی اعلام کردند که داشتن یک اقتصاد قوی نگرانی اصلی در آمریکا است در حالی که نیمی دیگر از پاسخ دهندگان گفتند که داشتن یک دموکراسی کارآمد مهمتر است.

با توجه به مرزبندی‌های حزبی، ۶۴ درصد از رای دهندگان دموکرات داشتن یک دموکراسی کارآمد را به عنوان نگرانی مهم‌تر و ۳۶ درصد داشتن یک اقتصاد قوی را به عنوان نگرانی بزرگ‌تر عنوان کردند. این در حالی است که در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه، ۶۵ درصد اقتصاد قوی و ۳۵ درصد دموکراسی کارآمد را نگرانی بزرگتر می دانند.

رای دهندگان مستقل تقریبا به طور مساوی رای داده اند. ۵۲ درصد مستقل‌ها دموکراسی کارآمد را نگرانی بزرگتر و ۴۸ درصد آنان اقتصاد قوی را نگرانی بزرگتر می دانند.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک (Quinnipiac) که در ژوئن گذشته منتشر شد، مسائل مربوط به اقتصاد و حفظ دموکراسی مهمترین نگرانی در میان رای دهندگان ثبت نام شده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بود.

نظرسنجی جدید یوگاو و شبکه تلویزیونی سی بی اس پیش از آغاز رسمی انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در روز دوشنبه در مجمع‌های حزبی آیووا، جایی که نامزدهای اولیه برای کسب حمایت اولین ایالت در چرخه انتخابات با هم رقابت می‌کنند منتشر شده است.