تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت بارش ها در جاده های کشور را اعلام کرد که بر اساس آن در راههای ۱۰ استان بارش برف و باران گزارش شده است.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور، صبح روز دوشنبه در راههای استان‌های مازندران و البرز بارش باران و در برخی از محورهای استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، گیلان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف گزارش شده است.

همچنین مه گرفتگی در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و خراسان شمالی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته گذشته، بارش برف در مناطق غربی و شمالی کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد اما پیش بینی می شود از چهارشنبه این هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم شود.

اکنون محور اردبیل - استارا، محور پونل – خلخال، محور هشتگرد - طالقان و محور میاندوآب - سرچم مسدود هستند.

پلیس راهور فراجا به رانندگان توصیه کرده است که از سفرهای غیرضروری در این ایام بپرهیزند و در صورت لزوم انجام سفر، از پر بودن باک خودرو در مبدا و اطمینان از سالم بودن بخاری و برف‌پاک‌کن خودرو اطمینان یابند و وسایل امدادی زمستانه به همراه داشته باشند.

پلیس از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با شماره ۱۲۰ تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.