ساری - ایرنا - داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از بعداز ظهر روز شنبه تا صبح امروز دوشنبه، بیشترین میزان برف با ۶۴ سانتی متر در ارتفاعات دونا علیا چالوس به ثبت رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، همچنین در طی این مدت، دلیر چالوس با ۶۰، بطاهر کلا نور با ۳۵، شانه تراش تنکابن با ۲۵ و انوار آمل با ۲۰ سانتی متر شاهد بیشترین میزان بارش برف بودند و کمترین میزان بارش برف نیز با یک میلی متر در رینه لاریجان آمل و بسطام نوشهر به ثبت رسیده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های باران‌سنجی هواشناسی مازندران نشان می دهد که از بعداز ظهر روز شنبه تا صبح امروز بیشترین میزان بارندگی در سطح این استان با ۴۸ میلی متر در ورزامحله محمودآباد به ثبت رسیده و پس از آن سفیدآب تنکابن با ۴۶، فرودگاه نوشهر با ۴۰، گلعلی آباد تنکابن با ۳۸، جوربند نور با ۳۴، دونا علیای جالوس با ۳۰ میلی متر در جایگاه بعدی قرار دارند.

طبق این داده ها، کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت لا یک میلی متر در پل سفید، آلاشت، رینه لاریجان و بیشه بنه هزار جریب به ثبت رسیده است.

تداوم پایداری هوا همراه با افزایش نسبی دما در ۴۸ ساعت آینده

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، آسمان این استان از امروز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه صاف و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از صبح روز پنجشنبه با شمالی شدن جریان هوا، شرایط جوی در مناطق غربی مازندران با بارش باران و کاهش دما و در مناطق مرکزی و شرقی نیز با بارش پراکنده باران همراه باشد.

با خروج این سامانه بارشی، شرایط آب و هوایی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه تا روز شنبه آینده صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت آب و هوایی امروز مازندران نیمه ابری با افزایش نسبی دما و از اواخر روز و شب با افزایش ابر و وزش باد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که جویبار با ثبت دمای ۱۱.۴ و کلاردشت با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده است.