تهران-ایرنا-شرکت مخابراتی نوکیا پس از شکست قرارداد پیشنهادی در سال گذشته در پی اعتراض شدید شریک چینی هواوی ، خریداران جدیدی را برای واگذاری اکثریت سهام خود پیدا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه چاینامورینگ پست، در پی افزایش تنش میان آمریکا و چین، شرکت بزرگ مخابراتی نوکیا پس از مدت ها توانست سهام خود را در شرکت TD Tech به فروش برساند.

این شرکت فنلاندی پس از یک سال توانست سهام ۵۱ درصدی خود را به شرکت‌های فناوری پیشرفته چنگدو، شرکت فناوری جی. آی. سوی گائو شین چنگدو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر خوا گَی واگذار کند

این مرکز در سال ۲۰۰۵ با همکاری شرکت های زیمنس و هواوای به منظور تولید تجهیزات ارتباطی بی‌سیم تاسیس شد، سپس نوکیا نیمی از سهام زمینس خریداری کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ کل سهام این شرکت آلمانی خریداری کرد.

شرکت TD Tech که در زمینه‌های مختلف به این غول فناوری چینی کمک می کرد تا برخی از تحریم‌های آمریکا را دور بزند و به آن کمک کند تا بخش‌های خاص بازار را به طور موثرتر رسیدگی کند.


این شرکت نیمه چینی در سال ۲۰۲۱ شروع به فروش گوشی های M۴۰ ۵G هوآوی کرد که تراشه ۷ نانومتری مدیاتک تایوانی به جای پردازنده های کایرین هوآوی استفاده می کند اما پس از تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا در حال حاضر شرکت‌ها را از فروش تراشه‌های پیشرفته ساخته شده با فناوری ایالات متحده، که شامل پردازنده‌های مدیاتک ساخت شرکت نیمه‌رسانا تایوان، بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی در جهان است، به هواوی منع می‌کند.