تهران - ایرنا- دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: سازمان لیگ با تاکید و حفظ منافع باشگاه‌ها و بازیکنان در صدد است تا فرهنگ و انضباط پولی را تمام و کمال اجرایی و نهادینه کند تا شاهد رشد هرچه بیشتر این ورزش در کشور باشیم.

محسن معزی‌فر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرایط تیم‌ها و بازیکنان شاغل در لیگ برتر بسکتبال، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید امسال یکی از جذاب‌ترین و نزدیک‌ترین رقابت‌ها را لیگ برتر شاهد هستیم. فدراسیون و سازمان لیگ با حفظ منافع باشگاه‌ها و رعایت حقوق ورزشکاران به دنبال ایجاد یک توازن بین این دو گروه در لیگ برتر است تا شفافیت مالی، فرهنگ و انضباط پولی را تمام و کمال اجرایی و نهادینه کند.

وی ادامه داد: در پویایی لیگ امسال باید به چند نکته توجه داشت، از جمله آنکه تیم ملی بسکتبال ایران از جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو بازگشته بود و بازیکنان در بالاترین سطح آمادگی خود بودند. تیم ایران نوین هم در چند تورنمنت مختلف شرکت کرد و بازیکنان این تیم نیز از نظر بدنی و ذهنی شرایط خوبی داشتند.

دبیر فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد: اتفاق دیگری که باعث شد لیگ در بالاترین سطح خود دنبال شود به حضور دو بازیکن خارجی آنهم از ابتدای فصل و حضور مربیان با دانش ایرانی در این مسابقات باز می‌گردد که باعث شد رقابت‌های جذابی را شاهد باشیم. در مسابقات این فصل هیچ تیمی از قبل برنده نیست و نتایجی رقم خورد که شاید تصورش را هم نمی‌کردیم. انتظار ما این است که این روند تا مرحله پلی‌آف ادامه داشته باشد و تیم‌ها با همین شرایط و با قدرت برابر هم به میدان بروند.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال در خصوص اجرایی شدن مصوبات پیش فصل که در نشست مسوولان فدراسیون و نمایندگان باشگاه‌ها تاکید شده بود، گفت: باید هم منافع باشگاه‌ها را لحاظ کنیم و هم شرایطی فراهم کنیم که ورزشکاران از نظر حرفه‌ای مشکلی نداشته باشند. برقراری این انسجام و توازن به رشد بسکتبال کمک می‌کند،‌ همین‌که جامعه بسکتبال از مصوباتی که در همان نشست داشتیم بهره برده، نشان می‌دهد در مسیر درست قرار داریم.

معزی‌فر در پاسخ به این سئوال که آیا تا امروز و بعد از سپری شدن ۱۳هفته از لیگ برتر، بازیکنی از قانون ۳۵ درصدی استفاده کرده یا خیر خاطر نشان کرد: در این بند مقرر شده بود هر باشگاهی که تا نیم فصل، ۳۵درصد مبلغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت نکند آن بازیکن می‌تواند نسبت به این موضوع اقدام کند که تا امروز ۵ بازیکن، درخواست بررسی داشتند که ۴ مورد آن حل و فصل شد و تنها یک مورد به سرانجام نرسید که با درخواست باشگاه مربوطه در کمیته استیناف در حال بررسی است اما به دلیل حفظ منافع دو طرف از نام بردن اسم باشگاه و بازیکن مورد نظر معذوریم.

وی گفت: حتی اگر یک نفر هم از قوانین تصویب شده استفاده کند، یعنی به رسالت خود عمل کرده‌ایم، وقتی مصوبات قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، رشد و توسعه بسکتبال را به همراه دارد و هدف همه ما این است که با کمک فدراسیون، باشگاه‌ها و بازیکنان در این راه قدم برداریم.

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران هفته چهاردهم خود را در شرایطی پشت سرگذاشت که تیم شهرداری گرگان با ۱۳ برد و ۲۷ امتیاز در رده نخست جای دارد و ذوب‌آهن اصفهان و طبیعت نیز با ۲۶ و ۲۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. تیم بسکتبال مهرام نیز با ۲۳ امتیاز در رده چهارم جای دارد.