تهران- ایرنا- هزاران کشاورز آلمانی در اعتراض به قوانین مالیاتی این کشور بار دیگر با تراکتورهای خود در خیابان‌های برلین تحصن کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از کشاورزان آلمانی صبح روز دوشنبه بار دیگر با تراکتورهای خود در خیابان‌های برلین حضور یافتند و نسبت به برنامه‌های مالیاتی دولت اولاف شولتس صدراعظم این کشور تظاهرات کردند.

طبق گزارش‌های منتشر شده حدود سه هزار تراکتور، ۲ هزار کامیون و ۱۰ هزار نفر از کشاورزان آلمانی در خیابان‌های منتهی به دروازه براندنبورگ برلین تجمع کردند. در هفته‌های گذشته این خیابان‌ها شاهد تجمع کشاورزان بوده است.

تراکتورها و کامیون‌ها در امتداد خیابان پارک شده بودند و هزاران کشاورز با وجود سرمای شدید پرچم‌های آلمان را به اهتزاز درآوردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

صدراعظم آلمان با وجود تظاهرات هنوز اقدامی برای اصلاح قوانین انجام نداده است و پلیس نیز از معترضان خواسته است در مکان‌های تعیین شده در کنار استادیوم المپیک در منطقه غربی شارلوتنبورگ تجمع کنند.

دولت آلمان پیشتر موافقت کرده بود که تخفیف مالیاتی برای وسایل نقلیه جدید کشاورزی و یارانه سوخت‌ مورد نیاز این وسایل را لغو نکند.

شولتس روز شنبه طی یک پیام ویدیویی گفته بود که دولت به خواسته های کشاورزان گوش داده و برای انجام اصلاح قوانین، اقداماتی را برنامه ریزی کرده است.