همدان- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش کشور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در تامین زیرساخت‌های این رشته ورزشی به ما کمک کنند گفت: هم اینک کمبود زیرساخت‌ اسکواش مهمترین دغدغه این فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر عزیزی پور روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات اسکواش همدان اظهار کرد: برخورداری از زیرساخت‌های ورزش اسکواش یکی از نیازهای اساسی فدراسیون است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: همگانی کردن اسکواش یکی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون در سطح استان‌ها است چرا که بهترین راهکار برای ترویج این ورزش در سطح جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

عزیزی پور ادامه داد: سیاست فدراسیون گسترش اسکواش در استانها است و در همین راستا چندین میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را به استان‌ها واگذار کردیم و این رویکرد ادامه دار خواهد بود.

رئیس فدراسیون اسکواش کشور افزود: ظرفیت خوبی در اسکواش وجود دارد و امیدوارم با همکاری دستگاه‌های اجرایی زیر ساخت و فضای کافی و مناسب برای توسعه اسکواش ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت اسکواش همدان گفت: اسکواش همدان در بخش شهرستان‌ها کم رنگ و کم فروغ ظاهر شده و باید نیروی انسانی در این بخش نیز تامین و به کار گرفته شود و حضور مستمر در هیات شهرستانی مدنظر قرار بگیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان نیز در این مجمع گفت: اسکواش این استان در چهار سال اخیر با پیشرفت بسیار خوبی روبه رو بوده و زیرساخت‌های بسیار خوبی نیز ایجاد شده است.

علی حقیقی افزود: این استان از لحاظ امکانات در رشته اسکواش وضعیت خوبی دارد و کار برای توسعه این ورزش هموار است.

وی یادآور شد: سایر هیات‌های ورزشی همدان نیز باید چنین رویه را در پیش بگیرند و سیاست دستگاه ورزش استان حمایت همه جانبه از ورزش‌های پویا و فعال است.

ربانی مهر در اسکواش همدان ابقا شد

اسدالله ربانی مهر در این مجمع با کسب ۱۸ رای از همین تعداد رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات اسکواش استان همدان ابقا شد.

ربانی مهر که در چهار سال اخیر نیز ریاست این هیات را برعهده داشت، تنها کاندیدای حاضر در مجمع انتخاباتی بود که باردیگر در راس این هیات باقی ماند.

رئیس هیات اسکواش استان همدان نیز با اشاره به شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه اسکواش همدان گفت: عملیات اجرایی پروژه اسکواش همدان بعد از ۲ سال تعطیلی با همکاری خوب اداره کل ورزش وجوانان استان همدان و پیگیری هیات آغاز شده و تکمیل سوله در حال اجراست.

ربانی مهر افزود: ساخت این پروژه کمک بزرگی به توسعه اسکواش در همدان است و با راه‌اندازی این مجموعه، زیرساخت اسکواش در همدان تا چندین سال تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال فعالیت‌های خوبی در هیات اسکواش صورت گرفته به طوری که از رتبه ۲۱ در سال ۹۸ به رتبه سوم کشور رسیده‌ایم.

همچنین در این مجمع سیما زندی به عنوان نائب رئیس؛ محمد حقی به عنوان خزانه دار؛ جلال محمودی؛ امین بهمن پور و حدیث قره خانی به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.