یزد- ایرنا- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی علمی - تخصصی نهج البلاغه در این استان واصل که از این تعداد ۱۷۰ مقاله توسط هیات داوران پذیرش شد.

به گزارش ایرنا، "احمد محتشمی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنفرانس در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه با رویکرد«کار و تولید و و نقش آن در تعالی جامعه» در استان برگزار می شود افزود: از مجموع مقالات دریافتی ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۹۰ مقاله هم به صورت پوستر در کنفرانس ارائه می شود.

دبیر اجرایی کنفرانس یاد شده اظهار کرد: چکیده تمام مقالات دریافتی علاوه بر بارگذاری روی سایت www.cnby.ir در قالب کتابچه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد و در اختتامیه کنفرانس از ۱۵ مقاله برگزیده تجلیل می شود.

محتشمی اضافه کرد: فرهنگ کار از منظر امام علی (ع) در نهج البلاغه ، رویکرد امام علی (ع) به رفاه اجتماعی در نهج البلاغه، سیره اقتصادی ایشان در نهج البلاغه ، عدالت اقتصادی و تاثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج البلاغه ، نظم و انضباط کاری از منظر آن، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه بر اساس آموزه های نهج البلاغه، زمینه های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه از جمله محورهای این کنفرانس است.

وی مدیریت، برنامه ریزی، تصمیم گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی از منظر نهج البلاغه و سیره حضرت علی (ع)، تاثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه، علم، کار و آموزش های فنی و حرفه ای از منظر این کتاب ماندگار و سیره حضرت علی (ع) و سایر موضوعات مرتبط با محوریت نهج البلاغه از دیگر محورهای کنفرانس یاد شده است.

محتشمی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی ماهر جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغالزا است گفت: برگزاری این کنفرانس با توجه به ارزشهای اصیل دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌ای از دیدگاه نهج البلاغه مانند ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، تعاون، وفای به عهد و پرهیز از اســراف و تبذیر حائز اهمیت است.

افتتاح دانشگاه امام علی (ع) در مهریز

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از افتتاح دانشگاه امام علی (ع) در مهریز در هفته آینده خبر داد و افزود: این بزرگترین طرح خیری در کشور است که نیکوکار آن مقیم خارج از کشور است.

محتمشمی اضافه کرد: این دانشگاه در زمینی در مساحت ۳۳ هزار و ۱۹۶ مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده و برای آن ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.