قزوین - ایرنا - دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: مسایل و موانع تولید در ۲ هزار و ۹۳۵ واحد صنعتی استان با کمک کارشناسان این قرارگاه شناسایی شده که از این میان تاکنون مشکل یک هزار و ۳۱۹ واحد برطرف شده است.

سرهنگ پاسدار جعفر عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب تصریح کرد: بخشی از این واحدها راکد، نیمه راکد و فعال بوده که با همت اعضای قرارگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی، با رفع مشکلات و موانع این واحدهای تولیدی، ۲۶ هزار فرصت شغلی تثبیت شده و برای ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی کارجو نیز شغل جدید فراهم شده است.

سرهنگ پاسدار عباسی تشریح کرد: کمبود نقدینگی، نحوه واگذاری تسهیلات به واحدهای صنعتی و نبود نظارت بر هزینه کرد آن‌، خلاهای قانونی و قوانین مزاحم و دست و پاگیر، نبود زیرساخت‌های لازم و اطاله زمان رسیدگی قضایی به مشکلات صنعتی از عمده مشکلات واحدهای یاد شده در استان قزوین است.

این مسوول در خصوص مشکل نبود زیرساخت‌ها در واحدهای صنعتی استان قزوین، بیان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های تولید مناسب برای طرح توسعه و جهش تولید نیست و لازم است که بسترهای آب و برق و گاز در استان تقویت شود.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا سال ۹۸ در استان قزوین تاسیس شد و اعضای تشکیل دهنده آن را سازمان‌های بسیج، صمت، فرماندهی سپاه و بسیج اقشار تشکیل می‌دهند.

دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با بیان اینکه ایجاد یک تفکر جهادی تنها راهکار حل مشکلات است، یادآور شد: ماموریت اصلی ما رفع موانع تولید به شکل میدانی است، به این صورت که مدیر واحد تولیدی برای بیان مشکلات به قرارگاه مراجعه می کند و تیم قرارگاه پس از بازدید از کارخانه با تماس مستقیم کشلات واحد را برطرف می‌کند.