گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان به پیشرفت ۳۲ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده استان اشاره کرد و گفت: گلستان در اجرای این طرح، پیشگام است.

ابوالفضل رحیمی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد آبرسانی مربوط به اصلاح، نوسازی، بازسازی، ارتقا و توسعه تاسیسات آبرسانی و در نهایت پایداری آبرسانی در مناطق مبتلا به تنش یا کمبود آب و آبرسانی به مناطق فاقد آب آشامیدنی است.

وی به تجهیز هشت حلقه چاه آب آشامیدنی به روستاهای محروم گلستان اشاره کرد و افزود: برای برخورداری بیشتر روستاییان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، این شرکت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امسال اقدام به تجهیز هشت حلقه چاه آب در روستاهای محروم علی‌آبادکتول، آزادشهر، آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان؛ برای پایداری و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و رفع محرومیت روستاهای گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در ۵۶ روستای محروم استان اجرا شده که از این میزان، ۲۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۵۱ کیلومتر مربوط به شبکه توزیع آب آشامیدنی بوده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ۱۰ مخزن ذخیره آب آشامیدنی که هر کدام مسوولیت تامین آب چند روستا را بر عهده دارند با حجم مجموع سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب در روستاهای محروم استان در دست اجرا است که ساخت این مخازن از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردار است.