ایرنا - رشت - فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۸۶ هزار قطعه انواع لوازم یدکی قاچاق خودرو به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز سه‌شنبه در این رابطه افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی تحقیقات از دپو لوازم یدکی قاچاق داخل یک انبار در شهرستان رشت مطلع شده و به همراه بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان عنوان کرد: در این بازرسی ۸۶ هزار و ۲۸۸ قطعه انواع لوازم یدکی خارجی قاچاق خودرو از محل مورد نظر کشف شد که کارشناسان ارزش تقریبی آنها را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی افزود: در این خصوص متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان و بیان‌ کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

کشف پنج کیلوگرم شیشه از خودروی پژو ۲۰۷ در لاهیجان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر و کشف پنج کیلوگرم شیشه در بازرسی از خودرو پژو ۲۰۷ این فرد در شهرستان لاهیجان خبر داد.

سرهنگ علی احمدپور، تغییر مصرف موادمخدر از سنتی به سمت صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی بعضی از خانواده‌ها و جوانان، عدم آشنایی آن‌ها با مهارت‌های زندگی به وی‌ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به موادمخدر است.

وی با اشاره به دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح گیلان و بررسی موضوع توسط پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم مورد نظر با خودرو پژو ۲۰۷ در شهرستان لاهیجان در حال جابه‌جایی موادمخدر است، افزود: خودرو این فرد توسط پلیس متوقف و در بازرسی از آن پنج کیلوگرم ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: قاچاقچی ۳۵ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ احمدپور در پایان بیان کرد: پلیس در راستای خدمت‌گزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر در راستای انجام بهتر ماموریت‌ها با مشارکت آنها، گام برمی‌دارد.

۳۴ درصد جان‌باختگان تصادفات در گیلان راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند

به گزارش دیگری از این مرکز، رئیس پلیس راه استان گفت: ۳۴ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری گیلان، ‌ راکب یا ترک‌نشین موتورسیکلت هستند.

سرهنگ جاور صفاری با اشاره به اینکه استان گیلان از نظر تعداد جان‌باختگان موتورسوار در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد، اظهار کرد: بیشترین کسانی که در اینگونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند نیز جوانان هستند.

وی در ادامه گفت: بررسی‌های آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۹ ماه گذشته در گیلان حاکی از این واقعیت است که ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان و ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک‌نشین موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه‌ ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها، بیان‌ کرد: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسوارن و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ ایمنی است.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه موتورسیکلت وسیله‌ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران می‌شود، خاطرنشان کرد: عدم استفاده از کلاه‌ ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد.