تهران - ایرنا - نخستین جلسه شورای امور بین‌الملل قوه قضاییه با حضور معاون امور بین‌الملل دستگاه قضا و نمایندگان دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در محل این معاونت برگزار شد.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، نخستین جلسه شورای امور بین‌الملل قوه قضاییه به منظور توسعه هدفمند و تعاملات و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی حقوقی و قضایی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و تبادل تجربیات با سایر کشورها، به ریاست کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط قوه قضاییه برگزار شد.

تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی و پیگیری اجرای تفاهم‌های حاصله با سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از جمله موارد مورد تاکید در این نشست بود.

در این جلسه نمایندگانی از دادستانی کل کشور، دیوان‌عالی کشور، معاونت راهبردی، پژوهشگاه قوه قضاییه، معاونت حقوقی، دانشگاه علوم قضایی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان زندان‌ها، سازمان پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دیوان عدالت اداری، مرکز شوراهای حل اختلاف و مرکز آمار و فناوری اطلاعات حضور داشتند.