تهران بزرگ‌ - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا هدف از اجرای طرح پلیس ۱۰ را تغییر رفتار ترافیکی دانست و گفت: اگر نظم و انضباط در عبور و مرور معابر تهران رعایت شود، ۳۰ درصد معضل ترافیک شهر را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار تیمور حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور پایتخت در جمع خبرنگاران افزود: این طرح چند وقتی است که با مدیریت پلیس راهور در جهت انسجام بخشی به تردد وسایل نقلیه درحال اجراست و پایه و اساس آن برخورد با تخلفاتی است که موجب گره‌های ترافیکی می‌شود که مهمترین آن تخلفات ساکن است.

وی ادامه داد: پلیس راهور پایتخت با تخلفات ساکن از جمله پارک دوبل، پارک در محدوده ویژه معلولان و پارک در پیاده رو از جمله آن است، برخورد می‌کند.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا، مردم بابت تخلفات موتورسواران و به دلیل قدرت مانور این وسیله نقلیه و تردد آن از پیاده رو بسیار گلایه دارند.

به گفته سردار حسینی، تمرکز و توجه طرح ۱۰ پلیس راهور تهران در مرحله نخست بر تخلفات موتورسواران است و مهمترین آن حفظ جان آنها است که از طریق کلاه ایمنی انجام می‌شود.

وی گفت: کفی‌ها در سطح شهر تهران به قصد مقابله با تخلفات حادثه ساز فعال است اما نگاه ما در این طرح کمی نیست و تاکید کرده‌ام که نگاه آماری نداشته باشند، چرا که اگر بتوانیم حتی یک نفر را در یک روز آموزش بدهیم برای ما کافی است.

وی با تاکید بر اینکه فقط دنبال توقیف موتورسیکلت‌ها و پر کردن کفی‌ها نیستیم، گفت: فرهنگ سازی و اصلاح رفتار ترافیکی موتوری‌ها مدنظر ما است.

سردار حسینی افزود: اقدامات ایجابی و تبلیغات محیطی و فرهنگی و استفاده از ابزار مجازی و رسانه‌ای از کارها و اقدامات آموزشی ما در اجرای این طرح است.

اتلاف ۲۰ میلیون نفر ساعت در ترافیک و معابر تهران

رییس پلیس راهور فراجا این را هم گفت که اگر ۲۰ میلیون جابجایی و سفر درون شهری در تهران داشته باشیم و ترافیک روزی یک ساعت مردم را تلف کند، عملا ۲۰ میلیون نفر ساعت اتلاف وقت در تهران داریم.

تخلف پارکینگ ها را به ۱۹۷ اطلاع دهید

سردار حسینی درمورد تخلف پارکینگی‌ها هم گفت: هر یک از شهروندان درمورد پارکینگ‌ها و تخلفات گلایه دارند با ۱۹۷ تماس بگیرند.

وی با تایید تخلف مالی برخی از پارکینگ داران، گفت: گزارش این تخلفات به فراجا ارسال می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ما می خواهیم در سطح کشور باید ایجاد نظم منطقی از تخلفات جلوگیری کنیم تا تصادفات کم شود،اظهار داشت: ۲۶ دستگاه در حوزه تردد شهری و جاده‌ای مسوولیت دارند و ما موظفیم سهم خود را ایفا کنیم اما مطالبه جدی از دستگاه‌هایی همچون وزارت خانه‌های کشور، بهداشت و درمان،‌ مسکن و شهرسازی و وزارت ارشاد و البته دستگاه قضایی داریم.

وی تاکید کرد: اگر صرفا به اجرای قانون به تنهایی بپردازیم نتیجه نمی‌گیریم بنابراین همکاری بین دستگاهی باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیرت تقاضای سفر، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و بازنگری مطالعات آمایش مهم است و موضوع آموزش مهم تراز آن است.

سردار حسینی با ذکر مثالی از موضوع بازنگری آمایش سرزمین، اضافه کرد: پراکندگی جایگاه‌های سوخت آیا در تهران متوازن است؟ پس نیازمند بازنگری در آمایش سرزمینی و مدیریت شهری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای رانندگی باید به صورت شبانه روز توسط تمام سامانه‌های هوشمند رصد شود، گفت: تا آن موقع باید شرایط را به سمت وضعیت مطلوب پیش ببریم و البته انتظار جدی برای کنترل و نظارت داریم.

سردار حسینی افزود: موتورسواران قشر زحمت کشی هستند اما برای امرار و معاش نباید جانشان را به خطر بیاندازند و با تخلفات خود مردم را آزار دهند؛ البته که در این موضوع دنبال تنش زایی نیستیم.