کرمانشاه - ایرنا - استقرار یک شرایط پایدار جوی در استان کرمانشاه همانطور که اداره کل هواشناسی پیش‌بینی کرده بود موجب کاهش دما در بیشتر نقاط این استان شد به طوریکه ۱۵ شهر استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند و ساکنان چهار شهر نیز شاهد دمای ۱۷ تا ۱۹ درجه بالای صفر بودند.

به گزارش ایرنا، بیشتر شهرهای کرمانشاه شب گذشته (سه‌شنبه ۲۶ دی ماه) دمای زیر صفر را در حالی تجربه کردند که در اواخر نخستین ماه از فصل زمستان قرار دارند و این برای نخستین بار است که در سال جاری دمای این تعداد از شهرهای استان به زیر صفر می‌روند.

برخلاف سال گذشته که دمای هوا در بیشتر نقاط استان از اولین روزهای آذرماه به زیر صفر رفته و روند برودت و سرما تداوم یافت، دمای هوا امسال نسبت به پارسال گرمتر بوده و مردم سرما را به معنی واقعی از امروز احساس کردند.

استقرار این هوای سرد و زمستانی از روز گذشته در استان موجب شده تا بیشتر شهروندان کرمانشاهی با پوشیدن لباس های گرم و ضخیم از منزل خارج شده و در سر محل کار خود حاضر شوند.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۲۳ ایستگاه هواشناسی ۱۵ ایستگاه دمای زیر صفر را تجربه کردند که شهرهای کوزران، ماهیدشت، سنقر و حمیل با ۷ درجه زیر صفر سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند و پس از آن نیز هلشی ، سرارود و کنگاور با ۶ و اسلام آباد نیز با ۵ درجه زیر صفر در رده های بعدی سردترین نقاط استان بودند.

طی همین مدت شهرهای سومار با ۱۹، قصرشیرین و خسروی با ۱۸ و سرپل ذهاب با ۱۷ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

دمای هوای شهر کرمانشاه نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۵ درجه زیر صفر و ۱۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، شرایط نسبتاً پایدار حاکم در جو منطقه، کم و بیش تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد و در این مدت تحت تاثیر عبور امواج ضعیفی از جو منطقه به استثنای بعضی ساعات، رشد ابر و وزش باد که غالباً ملایم خواهد بود؛ پدیده قابل توجه دیگری در سطح استان پیش بینی نمی شود.

برهمین اساس همچنین دمای هوا، در ۲ روز پایانی هفته به آرامی افزایش و در روزهای شنبه و یکشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.