کرج - ایرنا - معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای پروژه های آبرسانی استان البرز اعلام کرد: برای غلبه بر تنش آبی در تابستان سال آینده این استان به تامین ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

به گزارش ایرنا ،"علیرضا جزء قاسمی" روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آبرسانی شرکت آبفا استان البرز افزود: شرایط منابع آبی این استان شکننده است چرا که وابستگی۸۰ درصدی به منابع آب زیر زمینی و افت شدید آبخوان ها از یک سو و مهاجرپذیری بالا از سوی دیگر، این استان را در حوزه بهره برداری از آب با چالش مواجه می کند.
وی گفت: با پیگیری های مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور، تخصیص اعتبارات جدید ملی برای رفع تنش آبی البرز در دست اقدام است و به مرور زمان تزریق می شود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا براستفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی بودجه و بکارگیری منابع مالی جدید و غیردولتی درطرح های آبفا البرز تاکید کرد و افزود: به دلیل محدودیت شدید اعتبارات دولتی، شرکت مهندسی آبفا کشور از طرح های مالی غیردولتی استقبال و حمایت می کند.
وی در ادامه از روند احداث تصفیه خانه آب شماره سه و فیلتر سرامیکی تصفیه خانه آب شماره یک کرج ، مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان(۱۲۲) ، بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج و تصفیه خانه فاضلاب مهستان در ساوجبلاغ بازدید کرد.

حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفا البرز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به وقوع سیل خرداد ماه سال جاری در جاده کرج - چالوس و آسیب به زیر ساخت های آبرسانی، اقدامات اضطراری و موثر با احیای ۱۱۹ حلقه چاه و توسعه خطوط انتقال برای تامین آب مصرفی مردم این استان انجام گرفت.