تهران- ایرنا- مدیر تولید «آسوده باش» در آستانه سالگرد درگذشت شهرام عبدلی بازیگر این مجموعه گفت: علیرغم جو غم‌انگیز حاکم بر گروه از آنجایی که این مجموعه برای امام رضا(ع) ساخته شده عوامل و بازیگران از آن استقبال کردند و دلی پای کار آمدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سریال آسوده باش به کارگردانی حسن حج‌گذار و تهیه‌کنندگی مشترک امیر رحیم‌زاده و مرتضی اسکافی با اتمام مراحل فنی به زودی از یکی از پلتفرم‌های داخلی به نمایش درمی‌آید. این مجموعه آخرین نقش‌آفرینی مرحوم شهرام عبدلی بود. این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ششم اسفند ۱۴۰۱ در شرایطی که مشغول ایفای نقش در آسوده باش بود به طور ناگهانی درگذشت.

شهرام عبدلی برای بازی در مجموعه آسوده باش حضور داشت که در هتل دچار سردرد شدید و سرگیجه شد و به بیمارستان قائم مشهد مراجعه کرد. پس از سی‌تی اسکن مغز مشخص شد دچار خونریزی مغزی شده و بعد از چند ساعت به حالت کما رفت و پس از عمل جراحی هم نتوانست هوشیاری کامل بدست بیاورد و درگذشت.

فاطمه گودرزی، میرطاهر مظلومی، پرویز فلاحی‌پور، نفیسه روشن، آرام جعفری، امیر غفارمنش، حسن اسدی، شهنام شهابی، مجید شهریاری، رضا توکلی، اصغر سمسارزاده، پوراندخت مهیمن، سعیده عرب و تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینمای خراسان رضوی و مشهد مقدس بازیگران این سریال هستند.

شهرام یک رفیق خیلی بامعرفت بود

علیرضا طحان‌زاده با اشاره به سختی کستینگ آسوده‌باش اظهار داشت: شهرام یک رفیق خیلی بامعرفت بود که مشاوره‌های خیلی خوبی می‌داد. شهرام عاشق واقعی هنر بود. «سرباز جنگجوی هنری»، خطابی بود که مرحوم عبدلی برای من به کار می‌برد.

طحان‌زاده که از سال ۱۳۹۸ تاکنون موفق به تهیه‌کنندگی آثاری چون هنرمند گرسنگی، تئاتر تله پرواز ۷۳۷ و فیلم‌های کوتاه هِرم و مسافر شده، در آستانه پخش مجموعه نمایش خانگی آسوده باش که قرار است در اولین سالگرد درگذشت مرحوم شهرام عبدلی انجام شود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: خاکی بودن، درسی بود که شهرام به من یاد داد و از من خواست بچه‌های تئاتر حمایت شوند. قرار گذاشته بودیم پس از آسوده باش با همکاری هم مجموعه‌ای را با حضور بازیگران تئاتر بسازیم.

تمامی عوامل آسوده باش با تمام وجود پای کار آمدند

وی همچنین گفت: تمامی عوامل آسوده باش با تمام وجود پای کار آمدند و اگرچه از فقدان شهرام گروه غرق در اندوه بود اما با تمام توان کار را به سرانجام رساندند تا شاهد کار فاخر دیگری در سینما و تلویزیون باشیم.
سینما تولیدات فاخر نیاز دارد و به هر اثری نمی‌شود اثر سینمایی مخاطب پسند گفت

طحان‌زاده همچنین با تاکید بر این که سینما تولیدات فاخر نیاز دارد و به هر اثری نمی‌شود اثر سینمایی مخاطب پسند گفت، اظهار داشت: ورود بلاگرها و اینفلوئنسرها باید خط قرمز سینما و تئاتر باشد.

وی حضور کارگردان‌های کار اولی در سینما و تلویزیون را ارزشمند خواند و گفت: با توجه به این که سینمای ما نیاز به حضور ایده‌های نو و کارهای خلاقانه برای جذب مخاطب دارد، در تمام آثاری که تهیه‌کنندگی کردم، از کارگردان‌های کار اولی‌ استفاده کردم، چون انگیزه‌های بالایی دارند.

این تهیه‌کننده در عین حال گفت: از اسپانسر بازیگری و بلاگرهایی که خودشان را جای هنرمند جا می‌زنند دوری می‌کنم و مخالف حضور اینها در سینما و تلویزیون هستم. هنرمند کسی است که خاک صحنه خورده باشد.