تهران- ایرنا- ویژه‌برنامه «تو افتخار منی» همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، با حضور و اجرای نوجوانان در فرهنگسرای پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «تو افتخار منی» با هدف تکریم از مقام والای پدر و ایجاد انگیزه میان نوجوانان برای آفرینش ایده‌های خلاقانه در مسیر کنشگری و پررنگ شدن هویت فردی و اجتماعی آنان در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

این برنامه که نوجوانان در طراحی، روایت‌سازی و اجرای آن نقش محوری دارند شامل بخش‌های متنوعی از جمله «جشن پدرانه» شامل برگزاری جشنی شاد و مفرح با دعوت نوجوانان از پدرانشان، برگزاری مسابقات «پدر فرزندی» همچون دوچرخه‌سواری، دومیدانی، کوهنوردی و مسابقه آشپزی پدر فرزندی است.

برگزاری «یک روز چالش برانگیز» شامل اجرای برنامه‌های چالشی همچون خلق دست‌سازه‌های مشترک پدر فرزندی، چالش حل مساله پدر فرزندی، چالش خوانندگی و هم‌خوانی گروهی پدر پسری، چالش مشاعره، چالش خاطره‌گویی‌های پدر فرزندی، برگزاری اردوهای پدر فرزندی، برنامه‌ریزی «شگفتانه‌ای برای بابا» شامل حضور غافلگیرانه نوجوانان در محل کار پدران برای تبریک روز پدر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در بخش دیگری از برنامه «تو افتخار منی»، نوجوانان فعال در دبیرخانه و تیم اجرایی به همراه دوستانشان می‌توانند محتوای تولید شده خود از بخش‌های مختلف برنامه را در قالب پست یا استوری با هشتگ‌های «#پرچممون_بالاست، #تو_افتخار_منی، #روز_پدر» در صفحه مجازی خود بارگذاری کنند و با تگ کردن صفحه «نوجوونای فرهنگسرا» در مسابقه جذاب‌ترین محتوای مجازی تولید شده، با یکدیگر رقابت کنند.

ویژه‌برنامه «تو افتخار منی» از روز یکشنبه تا جمعه اول تا ششم بهمن ماه امسال در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

13 رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) به نام روز مرد و پدر نامگذاری شده است.

برگزاری جشنواره «قصه‌ ایران آینده»

نخستین جشنواره داستان‌نویسی و روایت‌گری نوجوانان با عنوان «قصه‌ ایران آینده» با هدف شناسایی و کشف نوجوانان مستعد و علاقه‌مند در حوزه قصه‌نویسی، قصه‌گویی و روایتگری و راه‌اندازی حلقه نویسندگان و راویان نوجوان، در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

در جشنواره «قصه‌ ایران آینده» نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی و روایت‌گری در مقاطع متوسطه اول و دوم، با ترسیم ایران آینده، رویای خود را از ایران سال ۱۴۲۴ در قالب قصه و روایتگری ارائه می‌دهند.

این جشنواره در محور قصه‌گویی و در ۲ بخش «نگارش رویای من در ایران آینده»، شامل نگارش داستان و «روایت خلاقانه‌ی رویای من از ایران آینده» شامل ساخت فیلم کوتاه (حداکثر پنج دقیقه) از روایت خلاقانه نوجوانان، طراحی شده است و نوجوانان به صورت انفرادی با ارسال آثار خود در هر ۲ بخش، امکان رقابت در این جشنواره را خواهند داشت.

بهره‌مندی از قوه تخیل، تکنیک‌های نویسندگی، تمرکز بر ایمان و امید در قصه، خلاقیت در ارائه و روایتگری جذاب از جمله نکاتی اسـت که نوجوانان باید در خلق آثار خود به آن توجه کنند.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از ۲۶ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه امسال آثار خود را به سایت جشنواره ارسال کنند و یا با ارسال عدد یک به سامانه ۲۰۰۰۱۸۳۷۳۷، لینک شرکت در جشنواره را دریافت و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.