ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

به گزارش خبرنگار ‌ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در همایش رسانه و حماسه حضور اظهار کرد: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آیینه‌های تمام نمای مردم سالاری دینی است و رسانه نقش موثر در تبیین انتخابات در جامعه دارد.

وی با اشاره به نیازمندی جامعه و نقش نظارتی افزود: رسانه باید اهمیت مجلس شورای اسلامی که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، به‌روز و در زمان خود با توجه به نیازمندی‌های جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی یکی دیگر از وظایف رسانه را ایجاد احساس مسوولیت مردم در انتخابات دانست و یادآور شد: اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم مردم در سرنوشت کشور نیاز به روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت‌های عادلانه کاندیداها متخصص و به دور از جبهه بندی‌های سیاسی از سمت رسانه‌ها دارد.

عتباتی ادامه داد: راهبرد دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می‌توانند ایفاء کنند و تا انتخابات سالم، بی مسأله و به دور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

عتباتی با بیان اینکه اصلی‌ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد افزود: این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

وی افزود: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو است و از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم تا اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

به گزارش ایرنا،همایش رسانه و حماسه حضور با شرکت اهالی رسانه در خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد.