ارومیه- رییس اداره تبلیغات اسلامی خوی گفت: امسال ۱۲ مسجد برای اعتکاف برادران و خواهران در نظر گرفته شده که از این تعداد چهار مسجد ویژه دانش آموزان است.

حجت الاسلام محسن مسلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اعتکاف امسال از پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده برگزار می شود، افزود: سعی شده است پراکندگی خوبی در تعیین مساجد سطح شهرستان داشته باشیم تا همه شهروندان بتوانند در صورت تمایل، در مساجد منطقه خود به اعتکاف بپردازند.

وی بیان کرد: این آیین معنوی یکی از برجسته ترین مظاهر بندگی در پیشگاه الهی بوده و فرصتی برای شستشوی انسان از آلودگی گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و بهترین برنامه خودسازی است.

وی اضافه کرد: با توجه به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه محتوایی و اجرایی با حضور صاحب نظران، برنامه‌های مختلفی از جمله مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی، حلقه‌های معرفتی، مشاوره‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور مبلغان، اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم تمهید شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خوی ادامه داد: نام‌نویسی از معتکفان از ۲۴ دی ماه آغاز شده و تا دوشنبه، دوم بهمن ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند برای ثبت‌نام به مساجد منتخب یا اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند؛ ثبت نام از دانشجویان و دانش آموزان نیز در مراکز آموزشی و مدارس انجام خواهد شد.

حجت الاسلام مسلمی گفت: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد اعتکاف شهرستان صادر می‌شود و سایر مجموعه‌ها باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم کنند.

شهرستان خوی دومین شهر استان آذربایجان غربی و یکی از مهمترین شهرهای مذهبی کشور محسوب می شود.