همدان- ایرنا- مسابقه تیم‌های همدان و ایلام در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر هاکی سالنی مردان کشور در سالن ابن سینای شهر همدان بدنبال تصمیم غیرمنتظره داوران در زمینه نحوه ضربات پنالتی موجب حاشیه و درگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر هاکی کشور شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند که در وقت معمول بازی به تساوی ۶ بر ۶ دست یافتند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

براساس اعلام داوران، هر تیم سه پنالتی در این بازی زد که هر ۲ تیم نیز در ضربات به تساوی رسیدند تا اینکه داور اصلی بازی اعلام کرد هر تیم سه پنالتی دیگر به ثمر برساند.

این در حالیست که قانون جدید به صراحت اعلام کرده که پس از تساوی در مرحله نخست ضربات پنالتی، در مرحله دوم هر تیم مجاز به زدن یک پنالتی است و هر تیمی که موفق به گلزنی شود، برنده بازی است.

داوران این مسابقات با تبعیت از قانون قبلی، سه پنالتی را در مرحله دوم تجدید کردند و همین مساله منجر به اعتراض تیم ایلام و ایجاد درگیری در بازی شد.

نکته جالب‌تر اینکه در حاشیه دیدار تیم‌های همدان و ایلام، یکی از تماشاگران حاضر در سالن با بازیکنان روی سکو نشسته تیم نفت وگاز گچساران که فینالیست شده بود، درگیر شده و منجر به انتقال تماشاگر آسیب دیده به بیمارستان می‌شود.

ارجاع پرونده درگیری به حراست ورزش همدان
درگیری بین تیم‌های همدان و ایلام باعث شد تا محسن پاسبان سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی به این شهر سفر کند تا تکلیف پرونده ۲ تیم مشخص شود.

نماینده فدراسیون هاکی در لیگ برتر کشور به میزبانی همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تصمیم داوران بر ادامه ضربات پنالتی بود اما ایلامی‌ها طبق بخشنامه جدید داوری، این تصمیم را قبول نکردند و بازی به درگیری منجر شد.

حسین ترابی افزود: هم اکنون پرونده ۲ تیم با توجه به حضور نماینده حراست اداره ورزش و جوانان استان همدان در حال بررسی است و سرپرست دبیری فدراسیون نیز در همدان حضور دارد.

وی بیان کرد: به هر حال کادر داوری این تصمیم را گرفته و نباید درگیر می‌شدند و در نهایت گزارش این حواشی تهیه و در حال بررسی است.

ترابی افزود: بازی فینال این دوره از مسابقات قرار است ظهر امروز برگزار شود، نفت و گاز گچساران یکی از فینالیست‌ها است و از بین ایلام و همدان نیز یکی در دیدار نهایی به میدان خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: دیدار رده‌بندی نیز بین تیم کرمانشاه و یکی از تیم‌های همدان و ایلام برگزار خواهد شد.

دوازدهمین دوره لیگ برتر هاکی سالنی مردان آسیا از پنجشنبه گذشته به میزبانی سالن ابن سینا شهر همدان و با حضور تیم‌های هیات هاکی ایلام، دانشگاه آزاد گرگان، امیرسامان گلستانی سمنان و نفت وگاز گچساران، تیم‌های شهدای سولدوز آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان و الوند نوین همدان آغاز شده است.