اراک - ایرنا - سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۹ کودک از ابتدای امسال تاکنون در این استان از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

«محمدعلی اله‌داد» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد فرزند خوانده، شامل ۱۲ پسر و هفت دختر در سنین نوزاد تا ۹ ساله هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۲ کودک پسر و دختر، چهار تا هفت ساله نیز به عنوان «امین موقت» به خانواده‌های متقاضی استان مرکزی سپرده شد.

سرپرست معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: اکنون ۵۳۲ خانواده در این استان برای قبول سرپرستی کودکان، پشت نوبت قرار دارند.

اله‌داد افزود: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان، کودکان و نوجوانان در سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می‌شوند اما خانواده‌ها بیشتر متقاضی فرزند خواندگی شیرخوار و به ویژه دختر هستند.

وی، داشتن تمکّن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط دریافت فرزندخوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

اله‌داد افزود: بر اساس قانون و به‌ منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا یک سوم اموال خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

وی درباره فرآیند فرزندپذیری توضیح داد: ثبت‌نام فرزندخواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام می‌شود و پیگیری این درخواست نیز از طریق سامانه مزبور، امکان پذیر است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.