به گزارش ایرنا، ابراهیم مرادی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار کرد: علاوه بر این کمبودها، در سطح استان با تعداد زیادی مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی مواجه هستیم که اگر از همین ظرفیت ماده ۱۸ استفاده شود، می توان این کمبودها را جبران کرد.
وی افزود: همچنین در ۳۱ منطقه استان که مدارس و یا مجموعههای مسکن مهر واقع شده است نیاز به حداقل ۳۱ باب مدرسه ۱۲ کلاسه داریم که نیاز به اعتبارات زیادی دارد، ضمن اینکه اعتبارات امسال استان از یک میلیارد و ۲۰۰میلیارد ریال به ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که میتوان برخی از طرحهای آموزشی را از محل آن پیش برد.
امام جمعه سنندج یادآور شد: هر کشوری بنیه آموزش و پرورش قوی داشته باشد، کشوری توسعه یافته و موفق است لذا در این زمینه باید توسعه مراکز علمی و آموزشی را مدنظر قرار دهیم.
ماموستا فایق رستمی خواستار تقویت حجره های مساجد به عنوان مرکز پرورش طلاب و روحانیون شد و گفت: باید همانند مدرسه به مسجد نیر توجه شود و تمام مساجد بویژه مصلاهای نماز جمعه تقویت شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی کردستان نیز گفت: بخشهایی از وظایفی که در قانون شورای آموزش و پرورش آمده است، در استان مغفول مانده است که باید کارگروه پشتیبانی انسجام ویژه ای به این امر داشته باشند.
اکبر محمدی یادآور شد: در قانون شوراهای آموزش و پرورش، درآمدهای اختصاصی هر شهرستان به همان شهرستان اختصاص دارد لذا انتظار می رود، مدیران درآمدهای وصولی را به تفکیک برای ما بفرستید که ما نیز،براساس قانون کار کرده و مدیون شهرستانها نشویم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ۲۴ تا ۳۰ دی با عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است و هر روز آن به شعارهایی مزین شده که در راستای توجه ویژه به این شوراها است.
هاشم ناظمی جلال افزود: شوراها باید بیش از گذشته در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند و بتوایم در قالب آن خدمات قابل توجه و مطلوبی به مردم و دانشآموزان ارائه بدهیم.
وی با بیان اینکه سالانه ارزیابی ازشوراها انجام می شود و براساس معیارهایی که حوزه مشارکتهای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است، ادامه داد: کردستان سال گذشته در رتبه سیزدهم بود که باید ارتقا پیدا کند، ضمن اینکه ۲ شهرستان استان به عنوان برتر کشوری و ۲ شهرستان نیز برتر استانی شناخته شدند.