تهران- ایرنا- بازیگر نقش «اعتصام» در سریال «مستوران۲» اظهار داشت: وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی دلم می‌خواست نقش پادشاه یا دلقک را بازی کنم.

تعدادی از عوامل سریال «مستوران۲» شامل محیا دهقانی، کاوه خداشناس، قاسم زارع (بازیگران) و سید علی هاشمی (کارگردان)، با حضور در مجموعه خبرگزاری ایرنا در نشستی خبری شرکت کردند و به سوالاتی پیرامون سریال «مستوران» پاسخ دادند.

قاسم زارع در این نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا اظهار داشت: می‌توانستم در دو نقش پادشاه یا دلقک به اصطلاح خیلی معلق بزنم. اما متاسفانه بازیگران این دو نقش انتخاب شده بودند و در نتیجه نقش اعتصام را به من دادند. چون کلیت کار را دوست داشتم بهانه‌ای نیاوردم. من مستوران یک را دیده بودم و دوستش داشتم. جای این نوع کارها را در تلویزیون و سینما خالی می‌بینم. وقتی با من تماس گرفتند و پیشنهاد دادند بدون هیچ گونه شرطی قبول کردم. ما باید به شدت به سمت این نوع کارها برویم و قصه‌های دزدی و تزویر و دروغ را کم کنیم.

حضور عوامل «مستوران۲» در مجموعه خبرگزاری ایرنا

وی افزود: در هر فیلم و سریالی محک می زنم که خودم در این نقش چه کار می توانم بکنم که متفاوت بشود یا من بازی متفاوتی ارائه دهم. موفقیت من به پتانسیل نقش هم بستگی دارد. نفرات پشت دوربین و همبازی‌های من خیلی تاثیرگذارند. من خیلی دوست دارم که بیننده با نقش من درگیر و همراه بشود. بازیگر باید بیننده را درگیر خودش کند.

جای این نوع کارها را در تلویزیون و سینما خالی می‌بینم

این بازیگر با تاکید بر ضرورت ساخت سریال‌هایی چون «مستوران» توضیح داد: راجع به مسائل روز زیاد کار ساختیم و خیانت جزیی از قصه های روزمره ما شده است. در حالی که فیلم‌های قدیمی تماما درباره گذشت و فداکاری و لوطی گری بود. با دیدن آن فیلم‌ها ته قصه یاد می‌گرفتیم که باید گذشت کرد. در قصه‌های روزمره ما جوان‌ها همدیگر را تکه و پاره می‌کنند. آنها از همان اول شروع به کلک زدن می کنند.

قاسم زارع در نقش اعتصام در سریال «مستوران۲»

با تخفیف عجیب و غریبی سر کار آمدم

وی درباره نحوه حضورش در سریال «مستوران۲» گفت: وقتی برای مستوران۲ زنگ زدند با تخفیف عجیب و غریبی سر کار آمدم. من قراردادم را نشان مدیر تولید دادم. گفتم در فصل اولی رقم دریافتی من خیلی بیشتر بود. رقمی گفتم که در کار باشم. اصلا به مساله مالی فکر نکردم.

زارع تاکید کرد: ما در دنیای ادبیات و افسانه های کهن خیلی غنی هستیم. خیلی از قصه‌هایی که در هالیوود ساخته می‌شود، ریشه در ادبیات کهن ما دارد. آنها قصه‌های ما را مدرن و به روز کرده‌اند.