به گزارش ایرنا ، محمدحسن محمدی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش خمین، افزود: این تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل در خمین شامل ۱۰۲ نفر در دوره ابتدایی و ۹۸ نفر در دوره متوسطه می شود.
وی ادامه داد: ۲۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی سابقه تحصیل در مدارس خمین را دارند و ۷۹ نفر هیچ سابقه تحصیلی در مدارس این شهرستان ندارند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خمین اضافه کرد: ۷۸ دانش آموز دوره متوسطه بازمانده از تحصیل در خمین دارای سابقه تحصیل در مراکز آموزشی شهرستان هستند.
محمدی بیان کرد: مبهم بودن آدرس برخی دانش آموزان بازمانده از تحصیل دسترسی به آنها را با مشکل مواجه کرده است.
وی تاکید کرد: دهیاریها، ثبت احوال و دانشکده علوم پزشکی خمین ظرفیت خوبی برای تعیین وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان هستند.
فرماندار خمین نیز در این نشست با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: مسائل مطرح شده و مصوبات این شورا ابزار و زمینه ای برای تحقق تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
حمید کمانکش ادامه داد: شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت توسعه زیرساختها و برآوردن نیازها در سطح ملی و استانی است.
وی اضافه کرد: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی این نهاد آموزشی در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب برای جلب مشارکتهای مردمی و نیز به کارگیری همه ظرفیتها گام موثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت به شمار میرود.
فرماندار خمین گفت: شرایط دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان باید به شکل موردی بررسی شود و همه ادارات متناسب با وظایف ذاتی خود در شناسایی و بازگشت به تحصیل این دانش آموزان همکاری کنند.