کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امواج ناپایدار بارشی از روز دوشنبه استان را در برگرفته و شاهد وزش باد و بارندگی خواهیم بود.

سعید قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین الگوهای هواشناسی، شرایط نسبتاً پایدار حاکم در جو منطقه تا اواسط دوشنبه ادامه می‌یابد که این وضعیت، به استثنای بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد که غالباً ملایم خواهد بود؛ پدیده قابل توجه دیگری در پی نخواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این شرایط از عصر دوشنبه تا پایان هفته، به تناوب امواج ناپایداری جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌گردد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی می‌شود، بارش موج اول این سامانه، که از عصر دوشنبه تا چهارشنبه در سطح استان فعال خواهد بود، در نیمه شمالی و مناطق غربی استان از مقادیر بالاتری برخوردار بوده و در ارتفاعات و گردنه‌های استان، به شکل برف نیز نمود داشته باشد.

قاسمی یادآور شد: همچنین تشدید وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه، ممکن است جو نواحی مرزی استان را کم و بیش غبار آلود کند که در روز پنجشنبه موقتاً از شدت ناپایداری در سطح استان کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: از روز جمعه فعالیت موج دوم این سامانه، که به نظر می‌رسد از هسته سردتر و رطوبت بیشتری برخوردار ‌باشد، آغاز گردیده، مجدداً سبب بارش باران و برف در سطح استان خواهد شد.

قاسمی گفت: متوسط دمای هوا نیز تا دوشنبه به آرامی افزایش و از سه‌شنبه تا پایان هفته بتدریج کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۶ درجه زیر صفر و سومار با ۲۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۳ درجه زیر صفر و ۱۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.