شهرکرد – ایرنا – فرماندار شهرکرد با اشاره به چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: فراهم کردن زمینه حضور مردم پرشور مردم در عرصه انتخابات مهمترین وظیفه همه دلسوزان نظام و یک وظیفه همگانی است.

به گزارش ایرنا، بهادر عبدالغنی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان فضای مجازی شهرستان شهرکرد با موضوع مشارکت در انتخابات افزود: امروز برداشتن گام‌‎های مثبت برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات یک وظیفه همگانی است.

وی اظهار داشت: هر چند مشکلاتی وجود دارد اما گام‌های مثبت زیادی در راستای رفاه و معیشت مردم برداشته شده است و انتظار می‌رود این اقدام‌ها موجب امیدآفرینی و ایجاد انگیزه بیشتر برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشد.

فرماندار شهرکرد گفت: در زمان حاضر افزون بر فراگیری آموزش‌ها از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات، شعبه‌‎های رای‌گیری، فیبر نوری و سایر زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در شهرستان ایجاد شده است.

عبدالغنی در خصوص بحث تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رعایت عدالت برای تمام نامزدهای انتخابات در بحث تبلیغات از جمله مهمترین راهبردهای تعیین شده است که تلاش می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرکرد گفت: حل مشکل تامین آب پایدار، انتقال آب سد بیدکان با چهار هزار میلیارد ریال، اجرای سد باباحیدر و اجرای خطوط انتقال آب، سرعت بخشی در روند اجرای نهضت ملی مسکن و اجرای زیرساخت‌های لازم همزمان با اجرای این نهضت، تامین تسهیلات جوانی جمعیت و اختصاص زمین برای خانواده‌های سه و چهار فرزند، تامین ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای راه‌آهن از جمله مهمترین گام‌های برداشته شده از سوی دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است.

وی اضافه کرد: براساس شاخص جمعیت و موقعیت جغرافیایی، چهارمحال و بختیاری در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان از سهم بهتری از مصوبات برخوردار شد.

تخریب با نقد متفاوت است

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه براساس سخنان رهبر معظم انقلاب باید به دنبال آرمانگرایی واقع بینانه بود، گفت: وعده‌ها باید براساس واقعیت‌ها سنجیده شود.

علیرضا اسماعیلی افزود: در فضای مجازی باید به دنبال آرمان‌هایی بود که براساس واقعیت‌های موجود می‌خواهیم به آن‌ها برسیم.

وی با بیان اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، اضافه کرد: مطالبه رسانه از نماینده مجلس باید این باشد که در زمینه قانون‌گذاری و تقنین چه اقداماتی انجام گرفته است.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فضای تخریب و نقد متفاوت است، گفت: هیچ فردی از تخریب کسی سود نمی‌برد و تنها این نقد دلسوزانه است که کار را پیش می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه نقد دلسوزانه پیش‌برنده است، اظهار داشت: تخریب موجب یاس و نه تنها موجب مشارکت نمی‌شود بلکه این اقدام دلزدگی نیز به دنبال دارد.

به گفته معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، انتخابات تنها انتخاب یک شخص نیست بلکه یک رخداد ملی، تکلیف و حق مردم است.

وی تاکید کرد: امنیت، تحول، اقتصاد، مبارزه با دیکتاتوری، جمهوریت و اسلامیت در جامعه با حضور مردم در پای صندوق‌های رای رقم زده می‌شود.

تعریف مصادیق مجرمانه فضای مجازی

معاون دادستان چهارمحال و بختیاری گفت: فضای مجازی و برخی فعالان این عرصه افراد خوش فکر و دغدغه‌مندی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

یاسر کریمی افزود: نگاه قومیتی یکی از آسیب‌های این استان است که باید برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخ‌گویی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: گام‌های زیادی برای برطرف کردن مشکلات مردم برداشته شده هرچند ممکن است برخی از این اقدامات در پیچ و خم اداری و یا قضایی قرار گرفته باشد.

کریمی با تاکید بر اینکه مصادیق مجرمانه فضای مجازی تغییر کرده است از فعالان این عرصه خواست که با مراجعه به پلیس فتا از این مصادیق مطلع شوید.

از فضای دانشگاه‌ها برای حضور حداکثری استفاده شود

یکی از فعالان فضای مجازی شهرکرد گفت: از فضای دانشگاه‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی باید برای تهییج جوانان برای حضور در عرصه انتخابات استفاده کرد.

به گفته اشکان نوری زاده، برای ایجاد شور انتخاباتی و تهییج جوانان برای حضور در عرصه انتخابات باید تریبون را به موافقان و مخالفان حضور در انتخابات داده شود.

وی اضافه کرد: باید اجازه داد با صحبت کردن و درک واقعیت‌ها زمینه حضور قشرهای مختلف در عرصه انتخابات فراهم شود.

نوری‌زاده با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و ایجاد فرصت برای کسانی که مخالف حضور در عرصه انتخابات هستند گفت: ممکن است این افراد در این نشست‌ها با شنیدن بسیاری از حرف‌ها نظر آن‌ها تغییر کند.

وی افزود: باید مراقب بود چون مشارکت نکردن در عرصه انتخابات حس مسئولیت‌پذیری مردم را در مقابل جامعه می‌کاهد.

شرکت در انتخابات احترام به جمهوریت نظام است

یکی دیگر از فعالان مجازی شهرکرد گفت: شرکت در انتخابات احترام به جمهوریت نظام است و در این راستا انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییسی با بیان اینکه حضور فعالان مجازی شهرکرد در این نشست هم‌اندیشی بیانگر دلسوزی و تعهد این قشر به نظام جمهوری اسلامی است افزود: مسوولان باید روحیه انتقاد پذیری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.