ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تعهد اشتغال ۴۲ هزار نفری پیش‌بینی‌شده برای سال‌جاری در استان به‌طور کامل محقق شده که نشان‌دهنده ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و بازار کار خوب در استان است.

علی دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای آذربایجان غربی در سال جاری، ۴۲ هزار و ۵۹ نفر بود که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۲۳ فرصت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه هنوز ۲ ماه از سال باقی مانده، شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی اشتغال در آذربایجان غربی هستیم که امیدواریم در این ۲ ماه نیز روند ایجاد فرصت های شغلی تداوم یافته و به رکوردی قابل توجه در این خصوص دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: تعهد هر استان در ابتدای سال به استانداری ‌ها ابلاغ می شود که پس از توزیع دستگاهی و شهرستانی، اشتغال های ایجادی بر اساس خوداشتغالی - کارفرمایی، حقیقی - کارفرمایی، حقوقی غیردولتی و دولتی غیررسمی در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت می رسد.

دهقانی اظهار کرد: اشتغال های ثبت شده به صورت رندومی در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی مورد پایش قرار می گیرند که تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار مورد پس از ارزیابی پیامکی به صورت تلفنی مورد پایش قرار گرفته و ۷۷ درصد صحت دارد.

وی گفت: اشتغال های ثبت شده در سامانه رصد پس از تایید در مرحله تلفنی برای نظارت میدانی به مرحله سوم ارسال می شود که از طریق مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به صورت حضوری مورد نظارت قرار گرفته و در اپلیکیشن پایش ثبت می شود.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته نیز میزان تحقق اشتغال پیش بینی شده در آذربایجان غربی حدود ۱۱۰ درصد بود.