کرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص منابع ملی گفت: چهار نفر هنگام حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه در شهر کرمان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی روز یکشنبه در این زمینه توضیح داد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از افراد در امر حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیا موضوع مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهمان که قصد حفاری و استخراج غیرمجاز اشیای عتیقه از منزل مسکونی قدیمی‌ساز در شهر کرمان و خرید و فروش آنها را داشتند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

دادستان کرمان اموال فرهنگی و عتیقه را نشانه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان دانست و تصریح کرد: با اقدام به‌موقع پلیس اطلاعات استان، تمامی اموال مکشوفه به نمایندگان میراث فرهنگی تحویل و متهمان به مرجع قضایی اعزام شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت حفاران غیرمجاز و قاچاق عتیقه، مورد را از طریق سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

تعیین تکلیف کالاهای تملیکی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان همچنین در خبر دیگری گفت: براساس آمار استخراج شده از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٩۶ فقره پرونده به میزان ۴۵ تن کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود به منظور حفظ سلامت مردم امحا و منهدم شده است که عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع الفساد و سلامت محور مانند دارو و اقلام خوراکی بوده‌اند.

بخشی روز شنبه با اشاره به اینکه تکلیف ٢ هزار و ۵٧٠ ردیف کالای انبار اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان تعیین شده است، افزود: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در ٩ ماه سال جاری به میزان سه هزار و ٣١٣ فقره پرونده و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال است.