بوشهر- ایرنا- دادستان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان بوشهر گفت: مؤثرترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن در فضای مجازی، جهاد تبیین و بیان حقایق ها است.

به گزارش ایرنا، کریم بحرانی‌فرد روز یکشنبه در چهارمین کمیسیون پیشگیری از جرایم نوپدید در فضای مجازی اظهار کرد: استفاده از تعقل و تفکر بهترین را شناخت حق از باطل در آشوب‌ها و فتنه‌ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: روزانه هزاران نفر در جهان قربانی جرایم سایبری هستند و آگاهی چندانی نیز از انواع جرایم و نحوه‌ی وقوع آنها ندارند.

دادستان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان بوشهر تصریح کرد: استفاده روزافزون از فناوری‌های اطلاعات از جمله رایانه و اینترنت، شرایط لازم را برای انواع جرایم سازمان‌یافته و غیرسازمان یافته اینترنتی فراهم کرده اما نیاز است با افزایش میزان آگاهی ها زمینه کاهش جرایم را ایجاد کرد.

بحرانی‌فرد ادامه داد: جرایم عفت و اخلاق عمومی یکی از شایع‌ترین جرایم در فضای مجازی است.

وی یادآور شد: پیشگیری و مقابله با این نوع جرایم به علت بافت مذهبی کشور و آثار خاص و تبعات زیان بار حیثیتی و اجتماعی و خانوادگی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

دادستان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان بوشهر ادامه داد: پلیس، با ساماندهی و مدیریت ابزارهای خود به عنوان یکی از مهمترین فعالان حوزه پیشگیری و مقابله با جرایم نو پدید مرتبط با فضای مجازی است.

بحرانی‌فرد بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی و امنیت عمومی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مؤثر است.