تهران- ایرنا- هر روز که از جنگ غزه می‌گذرد، نشانه های آشفتگی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از پیش آشکار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از «رای الیوم»، نشانه های سرخوردگی و به هم ریختگی در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و جبهه لبنان روز به روز آشکارتر می‌شود و این بخشی از مشکلات بی شماری است که ارتش اشغالگر به ویژه نظامیان ذخیره این رژیم به دنبال تداوم جنگ بدون هدف و چشم انداز در غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری نافرمانی کرده و برخی دیگر فرار کرده‌اند

«عاموس هارئیل» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که شمار نظامیانی که از خدمت در واحدهای جنگی خارج شده اند، بیشتر یا برابر با شمار مجروحان جنگ است.

طبق آمارهای ارتش رژیم صهیونیستی، شمار مجروحان این رژیم از هفتم اکتبر، به بیش از ۲۶۲ نفر رسیده، هر چند که رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» آمار را بسیار بالاتر دانسته است.

هارئیل ادامه داد: تداوم جنگ، مشکلات زیادی به همراه دارد و علت موافقت ستاد کل با ورود به مرحله سوم جنگ و نیز رها کردن بخش زیادی از نیروهای ذخیره و کاهش حضور نیروها در داخل غزه همین است. بخشی از مشکل از دشواری ماموریت واگذار شده نشات می‌گیرد. در بیشتر مناطقی که ارتش در آن حضور دارد، درگیری شدید نیست و نیروها به دنبال کشف تونل‌ها و انبارهای سلاح و مکان حضور فرماندهان حماس و اسیران اسرائیلی هستند و خطر اساسی مربوط به گروه‌های کوچک (رزمندگان مقاومت) است که از زیر زمین بیرون آمده و با قناصه و آر پی جی حمله یا اقدام به کار گذاشتن مین می کنند.

این تحلیلگر صهیونیست به ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه افسران و نظامیان این رژیم توان ادامه جنگ را دارند، اشاره کرده و آن را نادرست دانست.

وی افزود: نظامیان ذخیره بر این باورند که ماموریت خود را انجام داده‌اند و توجیهی برای ماندن در غزه وجود ندارد و از اینکه دوباره به خدمت نظامی پس از ترخیص شدن، فرا خوانده شوند، نگران هستند.

هارئیل از پدیده ای به نام «غیبت آرام» نام برده که طی آن نظامیان برای مرخصی به خارج از غزه می‌روند و دیگر به یگان‌های خود باز نمی‌گردند.

وی از احساس نابرابری نزد نظامیان این رژیم خبر داد و اینکه آنها در این زمینه احساس سرخوردگی دارند که چرا باید بار مضاعفی را تحمل کنند در حالی که «حریدی‌ها» از خدمت معاف هستند.

این تحلیلگر به مشکلاتی دیگر در میان نظامیان رژیم اسراییل در غزه شامل خشم خانواده نظامیان از اینکه به فرزندان آنها اجازه مرخصی و برقرای تماس تلفنی داده نمی شود نیز اشاره کرده است.

از سوی دیگر، رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز در گزارشی از اوضاع آشفته نظامیان ذخیره رژیم اسراییل خبر داد که پس از حضور ۹۰ تا ۱۰۰ روزه در جنگ، به صورت مداوم و خرد کننده، دوباره برای ۴۰ روز دیگر برای انجام ماموریت نظامی در اطراف غزه یا کرانه باختری در ماه آینده فرا خوانده شده‌اند.

این رسانه صهیونیست به نقل از فرمانده تیپ ذخیره از اوضاع نابسامان روانی این نظامیان و بیم نافرمانی آنها خبر داده است.

یدیعوت آحارنوت همچنین به مبهم بودن آینده جنگ و نیز جبهه شمالی هم اشاره کرده است.