زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:هفت هزار و ۸۶۰ کیلومتر از شبکه گازرسانی استان طی ۹ ماهه امسال نشت یابی شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در استان زنجان هفت هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی احداث شده است، افزود: با همت کارکنان و پیمانکاران فعال مرتبط با این شرکت تا کنون ۹۹ درصد از شبکه گازرسانی استان بازرسی و نشت‌یابی شده است و مابقی بازرسی‌ها نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی را یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند این بازرسی‌ها بیان کرد و اظهار داشت: نشت‌یابی و انجام بازرسی‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی، کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می شود و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه طرح نشت‌یابی در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران اجرا می‌شود، تصریح کرد: در سال‌جاری ۱۹۱ هزار و ۷۲۷ کنتور مشترکان گاز استان زنجان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در شبکه گازرسانی و پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: در این مدت ۷۳۹ ایستگاه نشت یابی و ۲۸۱ ایستگاه نیز در استان زنجان ضخامت سنجی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت نگهداری و مراقبت از تاسیسات گاز به ویژه تاسیسات مدفون، انجام بازرسی‌های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز یک امر اجتناب ناپذیر و ضروری است که قبل از پایان سال جاری بازرسی‌ها از تاسیسات و شبکه های گازرسانی استان به طور ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد.