شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن گفت: پس از ارتباط بین‌بخشی در شهرستان بروجن، گواهینامه برنامه ایمنی آب آشامیدنی شهر بروجن صادر شد.

فتاح کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در یک ارتباط بین‌بخشی در شهرستان بروجن، موفق شدیم به‌عنوان نخستن شهر در استان و پنجاه‌وهفتمین شهر در کشور گواهینامه برنامه ایمنی آب آشامیدنی شهر بروجن را دریافت کنند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در حوزه آب پایدار و سالم برای شهروندان از مهم‌ترین دستاوردهای دریافت این گواهینامه به‌شمار می‌رود.

کرمی تصریح کرد: شهر بروجن در راستای اجرای بند هفتم سند راهبُرد ملی بهبود کیفیت آب آشامیدنی مصوبه هیأت وزیران و براساس خود اظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب چهارمحال و بختیاری، پس از انجام ممیزی و راستی‌آزمایی از سوی کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی آب، موفق به دریافت این گواهینامه شد که تا ۲ سال اعتبار دارد.

وی هدف از اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از "پایش در نقطه مصرف" به "شناسایی و مدیریت ریسک‌ها " دانست و یادآور شد: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت‌بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به‌عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می‌شود.

به گزارش ایرنا، کارگروه برنامه ایمنی آب شهر بروجن با دبیری شبکه بهداشت و درمان بروجن و عضویت فرمانداری، شهرداری و ادارات حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب، منابع آب بروجن، هواشناسی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۸ آغاز به‌کار کرد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.