ساوه - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی ساوه گفت: ۱۸ مسجد شهری و روستایی در این شهرستان برای اعتکاف برادران و خواهران در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حجت‌اله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آیین معنوی اعتکاف امسال از پنجشنبه پنجم بهمن سال جاری آغاز و شنبه هفتم بهمن ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار می شود و تدارک پذیرایی از ۲ هزار و ۵۰۰ معتکف در شهرستان دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ باب از مساجد اماده شده در شهرها و چهار باب نیز در روستاها است افزود: در این مدت در شهر ساوه ساوه ۱۱ باب و هرکدام از شهرهای آوه، غرق آباد و نوبران نیز یک باب و در چهار روستای بزرگ میزبان معتکفان است.

به گفته وی در سال جاری مساجد امام سجاد (ع)، مقدس زاده و صاحب الزمان (عج) ویژه معتکفان دانش آموز است افزود: تا کنون یک هزار و ۸۰۰ نفر برای شرکت در این آیین نام نویسی کرده و ثبت نام کرده و ظرفیت ۱۰ مسجد نیز تکمیل شده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه نام نویسی از معتکفان تا روز چهارشنبه در مساجد ادامه دارد اضافه کرد: امسال سعی شده در کنار برنامه های مذهبی و معنوی، برنامه فرهنگی نیز برای معتکفان از جمله مساجد دانش اموزی تدارک دیده شده است.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

بنابر احادیث، اعتکاف همسنگ حج و عمره و موجب آمرزش گناهان و رهایی از آتش جهنم است.