به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز دوشنبه گفت: همه آنچه در مدارس دولتی و غیردولتی انجام میشود در قالب سیاستهای وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در حوزه مدارس غیردولتی در کنار سیاستهای آموزش و پرورش، کارهای اساسی مربوط به کارکردها و رویکردهای تربیتی و فرهنگی در حال انجام است که بهعنوان نمونه میتوان به برگزاری جشن بهار عبادت برای دانشآموزان اشاره کرد.
محمودزاده با اشاره به بازنگری قانون مدارس غیر دولتی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت و مجلس بازنگری در قانون مدارس غیردولتی است که اگر چه زمان بسیار زیادی برای حصول نتایج آن به کار برده شد اما تاثیری ماندگار بر حل مسائل و مشکلات مدارس غیر دولتی خواهد داشت.
وی افزود: بهدنبال آن هستیم تا ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی کاهش پیدا کند تا بتوانند با انگیزه بیشتر، مسئولیت تربیت فرهنگی، علمی و آموزش دانش آموزان را انجام دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید این وزارتخانه را استحکام بنا و استاندارسازی سرانه فضاهای آموزشی مدارس دانست و گفت: به دنبال این هستیم که دانش آموزان در فضای ایمن حضور داشته باشند و یکی از دغدغههای مدیران آموزش و پرورش وجود مدارس با استحکام بنا و استانداردسازی است.
محمودزاده افزود: در قانون جدید فرصت پنج ساله به آموزش و پرورش داده شد تا متناسب سازی را انجام دهد اما تا زمان اجرای دقیق آن همه مدارسی که دانش آموزان غیردولتی در آن تحصیل میکنند در زمینه ایمنی مشکل خاصی ندارند.