تهران- ایرنا- مسابقات اسنوکر جایزه بزرگ جهان با قهرمانی سالیوان به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسنوکر گرندپری ۲۰۲۴ (جایزه بزرگ جهان) از ۲۵ دی تا اول بهمن در ورزشگاه مورنینگ ساید در لستر، انگلستان برگزار شد. برنده این رقابت ۱۰۰ هزار پوند از مجموع جوایز ۳۸۰ هزار پوندی را دریافت کرد.

در این رویداد ۳۲ بازیکن برتر جهان حضور داشتند و رونی‌اُسالیوان، اسطوره اسنوکر حرفه‌ای جهان موفق شد برای سومین مرتبه جام گرندپری را از آن خود کند. وی در این فصل قهرمانی مسترز شانگهای، یوکی چمپیونشیپ و مسترز انگلستان را نیز کسب کرده است.

حریف سالیوان در فینال جاد ترامپ بود که سابقه ۳ قهرمانی گرندپری را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر رنکینگ دو جهان را در اختیار دارد. وی در فصل جاری قهرمان مسابقات آزاد انگلیس، آزاد ووهان چین و آزاد ایرلند شمالی را نیز از آن خود کرده بود.

در فینال حساس گرندپری ۲۰۲۴، ترامپ در بخش اول موفق شد با نتیحه ۴ بر صفر جلو بیافتد و در بخش دوم نیز با نتیجه ۵ بر ۳، برتری خود را حفظ کند، اما در انتهای بازی، سالیوان با استفاده از تجربه خود موفق شد که با نتیجه ۱۰بر ۷ قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

سالیوان در سن ۴۸ سالگی یکی از بهترین فصل‌های ورزش حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند و تعداد قهرمانی در مسابقات رنکینیگی او به ۴۱ رقابت رسید. استفن هندری که اسطوره و رکورددار گذشته اسنوکر حرفه‌ای به حساب می‌آمد، ۳۶ عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد.