یزد-ایرنا- دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس در استان یزد گفت: راه یافتگان به این جشنواره مشخص شدند که در آیین اختتامیه حضور خواهند داشت.

ابوالفضل کرمانی نسب، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود:با انتخاب هیئت داوران در رشته نماهنگ ،گروه سرود نسیم رحمت تهران با اثر هفت و نیم دقیقه با موضوع سردار شهید تهرانی مقدم، گروه زهراییون خوزستان با اثر شعب العربی از استان خوزستان، در بخش زنده گروه سرود نور الشهدای موعود استان مرکزی ، گروه سرود موعود مشهد مسجد امام سجاد(ع) تهران و گروه میثاق یزد انتخاب شدند .

وی ادامه داد: در تولید آثار جشنواره نیز گروه سرود تبیان از خراسان جنوبی با اثر سپاه محمد( ص )، گروه سرود عشاق الرضا(ع) از زاهدان با اثر رحماء ، گروه سرود ابناء الاحرار بیرجند با اثر ابابیل ، گروه سرود منادیان بصیرت از رشت با اثر شعله ساروخ انتخاب شدند .

دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس در استان یزد گفت:گروه سرود طریق القدس بندر دیر با اثر طریق القدس و گروه نغمه آوینی بوشهر با اثر نادر مهدوی نیز از دیگر راه یافتگان به این جشنواره هستند و در اختتامیه حضور خواهند داشت.

کرمانی نسب افزود: در جشنواره ملی سرود به سوی قدس که اختتامیه آن از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار می شود، آثار یزد بیشترین فراوانی را دارد .

وی ادامه داد: بیش از ۱۱۱ اثر از سراسر کشور یه دبیرخانه ارسال شد که ۲۷ اثر زنده، ۳۳ سرود و ۲۴ نماهنگ از نقاط مختلف کشور مورد پذیرش قرار گرفت که از مشهد ۱۶ اثر، تهران ۱۵ اثر، یزد ۱۲ اثر و سپس اصفهان ، مرکزی و خوزستان بیشترین آثار را ارسال کرده اند.

دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس در استان یزد گفت:سرود هنری اثرگذار است که همه نسل ها با این هنر خاطره دارند .

اختتامیه جشنواره ملی سرد به سوی قدس از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه با میزبانی استان یزد برگزار می شود.