شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به سفر اخیر رییس هیات عامل ایمیدرو به این استان گفت: در این سفر علاوه بر بازدید از پروژه فولاد غدیر نی‌ ریز، تصفیه خانه پساب صنعتی این شهرستان نیز که گام مهمی در جهت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است افتتاح شد.

حسن شیخ نیا، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از افتتاح این پروژه پساب صنعتی رها می شد که با سرمایه گذاری انجام شده و افتتاح آن، افزون بر ۹۰ درصد این پساب به چرخه تولید باز می گردد که با توجه به کاهش نزولات آسمانی گام مهمی در توسعه منطقه خواهد بود و چرخه تولید با قوت ادامه خواهد داشت.

وی، با اشاره به سفر دوم رییس جمهور به فارس (۱۹ و ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) ادامه داد: در این سفر سازمان توسعه و نوسازی معادن چند کار باید انجام می داد که از جمله می توان به تعیین تکلیف فولاد خرامه که مدت ها پیشرفت مناسبی ندارد اشاره کرد.

او اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته در ایمیدرو تاکید شد که این پروژه سریعتر به سرانجام برسد و در کنار رفع موانع این پروژه موضوع اکتشاف محدوده‌های معدنی که در دور دوم سفر مورد تاکید قرار گرفته بود نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر گردید که ۱۹ محدوده کارهای اکتشافی انجام شود و ظرف ۲ هفته فرایند انعقاد قرارداد با مشاوران به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: قطعا اقدامات انجام شده مذکور علاوه بر کمک به توسعه و رشد بخش معدن استان، به تکمیل زنجیره این بخش که در اقتصاد کشور و استان تاثیر مثبت خواهد شد و موجب ایجاد اشتغال خواهد شد منتهی می شود.

شهرستان نی ریز در فاصله ۲۱۷ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.