تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه اصل مساله ما رسیدن به آرمان بلند انقلاب و امام(ره) و رهبری انقلاب است که همان تمدن اسلامی است؛اظهار داشت: برای دستیابی به تمدن اسلامی اولا نیاز به مدیریت جهادی و ثانیا تولید علم و دانش داریم تا هم مساله حکمرانی و هم نیازهای نرم افزاری را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مراسم دیدار روسای برتر دانشگاه ها با تسلیت شهادت اخیر شهدای امنیت و حادثه تروریستی کرمان و نیز مدافعان حرم اظهار کرد: عرض خیر مقدم خدمت رییس جمهور و فرمانده کل سپاه و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه ها دارم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا را تغییر داد، گفت: تا پیش از آن دنیا به دو بلوک شرق وغرب تقسیم شده و کشورها تحت دو نظریه سکولاریسم و کمونیسم پیش می رفتند اما انقلاب اسلامی ایران این هندسه را به هم ریخت و عملا جبهه حق و باطل شکل گرفت.

آهنگر ادامه داد: اصل مساله ما رسیدن به آرمان بلند انقلاب و امام و رهبری است که همان تمدن اسلامی است؛ برای دستیابی به تمدن اسلامی اولا نیاز به مدیران جهادی و ثانیا تولید علم و دانش داریم تا هم مساله حکمرانی و هم نیازهای نرم افزاری را حل کنیم.

حسنی آهنگر افزود: اسلام برای سیاست و اقتصاد ‌و فرهنگ نکته و برنامه دارد اما باید ژئوپلتیک ایران را درک کنیم و این مبانی فاخر که عقبه انقلاب اسلامی است و به مبعث رسول اکرم برمیگردد را درک کنیم و به آینده انقلاب که اتصال به ظهور حجت است برسیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین گفت:  برای تحقق تمدن اسلامی نیاز است تا نگاه راهبردی داشته باشیم؛ نیاییم مشکلات معیشتی را برای خودمان بزرگ کنیم، باید اتفاقاتی که انقلاب اسلامی در این حدودا ۴۵ ساله رقم زده توجه کنیم؛ در حوزه نظام دفاعی اگر کسی به ما نگاه چپ کند، تنبیهش می کنیم اما در حوزه اقتصادی که مشکل داریم باید از این داشته هایمان استقاده کنیم تا برطرف شوند.

رئیس دانشگاه امام حسین افزود: در ۲۰ دانشکده و اندیشکده ای داریم در حال طراحی الگویی هستیم تا تحقق تمدن اسلامی رقم بخورد با معاونت آموزشی وزارت علوم نیز الگوی دانشگاه حکمت بنیان را طراحی کرده ایم، الگوی اداره تقلیدی غربی دانشگاه ها با تحقق تمدن اسلامی تغییر می‌کند و زمینه ساز ظهور خواهیم بود.