ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۲ بسته و ۲۰ فرصت سرمایه گذاری گردشگری در استان برای ارائه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آماده شده است.

"فرزاد شریفی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان، شامل طرح‌های از قبل آماده شده است که سرمایه‌گذار در صورت تمایل در سریع‌ترین زمان شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن طرح کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح‌هایی هستند که به سرمایه‌گذار معرفی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها شامل مجتمع‌های گردشگری، هتل، هتل بیمارستان، تله کابین، پُل معلق و دیگر طرح‌های گردشگری طبیعی، مذهبی یا سلامت است که آماده واگذاری سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای اجرا است.

شریفی ادامه داد: در نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های گردشگری به طور رسمی از نرم افزار ایلام بَلد، اطلس باستان شناسی و بسته بررسی و شناسایی ظرفیت‌های دهلران رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف و تلاش‌های ما معرفی ایلام به بخش خصوصی داخلی و حتی خارجی به ویژه سرماه‌گذاران عراقی‌ و جذب آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان است.

شریفی تصریح کرد: اجرای موسیقی و برنامه‌های شاد آیینی بومی محلی و ورک شاپ زنده صنایع دستی از دیگر برنامه‌های استان ایلام در این نمایشگاه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: استان ایلام به دلیل قدمت بسیار زیاد از آثار تاریخی و طبیعی متعدد و متنوعی برخودار است که می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری ماجراجویانه و طبیعی در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: تنگه‌های ویژدرون، رازیانه، الماس، کافرین، رودخانه سیمره و غار روز باز زینگان از جمله مناطق طبیعی استان ایلام برای گردشگری‌های ماجراجویانه و نقاطی نظیر چشمه‌های آبگرم دهلران برای گردشگری سلامت و سایر نواحی استان نیز برای گردشگری طبیعی مناسب است.

شریفی افزود: در این نمایشگاه فعالان شاخص صنعتگر، تورها و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری طبیعی و ماجراجویانه، انجمن‌های گردشگری سلامت و فعالان بومگردی‌های محلی حضور خواهند داشت.

به گفته وی همچنین ۲ تن از کارشناسان خبره ایلام در نمایشگاه شکوه ایران باستان به میزبانی کشور چین حضور دارند و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخ و تمدن ایلام در طول تاریخ را برای گردشگران این نمایشگاه بازگو و معرفی می کنند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر خواهد بود.