گرگان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی، گفت: تعداد پایگاه‌های بهداشتی و درمانی گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی ۱۴ برابر شده و از ۲۰ مرکز به ۲۸۳ مرکز رسیده است.

علی نورانی روز سه‌شنبه در نشست خبری گروه فجر گلستان اظهار کرد: جمعیت گلستان در مقایسه با سال ۱۳۵۷ رشد دو و نیم برابری داشته و از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به حدود دو میلیون نفر رسیده است.

وی از رشد ۶۲ برابری تعداد مراکز آموزش عالی استان گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: همچنین تعداد دانشجویان گلستانی ۶۴ برابر شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان‌های گلستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی رشد چهار برابری داشته است، یادآور شد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان در مقایسه با سال ۱۳۵۷، رشد ۱۸ برابر داشته و از هفت بیمارستان به حدود ۲۶ بیمارستان رسیده، همچنین تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۲۱۰ تخت به سه هزار و ۷۰۰ تخت رسیده است.

نورانی خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی سرپوشیده گلستان پس از انقلاب رشد ۳۷ برابری داشته و از پنج هزار و ۶۳۷ مترمربع فضای سرپوشیده به بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع رسیده و سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر گلستانی ۲۷ برابر شده است.

وی افزود: طول راه‌های آسفالته روستایی گلستان پس از انقلاب اسلامی ۷۸ برابر شده و تعداد روستاهای برخوردار رشد ۲۵ برابری داشت. در گذشته ۳۶ روستای گلستان به شبکه راه روستایی متصل بودند که اکنون به ۹۰۱ روستا افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه برخورداری روستاهای گلستان از آب آشامیدنی پس از انقلاب اسلامی ۶ برابر شده است، تصریح کرد: تعداد روستاهای برخوردار از برق گلستان رشد سه برابری داشته و به هزار و ۳۵ روستا افزایش یافته است.

نورانی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تولید محصولات زراعی گلستان دو و نیم برابر شده و از هزار و ۲۱۸ هزار تن به بیش از سه هزار و ۶۶ هزار تن رسیده است، گفت: همچنین میزان تولید گوشت سفید ۲۳ برابر شده و از ۱۱ هزار تن به ۲۵۷ هزار تن رسیده است.

وی تاکید کرد: ابتدای انقلاب اسلامی هیچ شهرک صنعتی فعال نداشتیم که در حال حاضر تعداد شهرک‌های صنعتی فعال گلستان به ۲۵ شهرک رسیده است.