تهران- ایرنا- برنامه‌ها و اهداف رشته رزمی کمپو با حضور رئیس آسیایی این رشته تشریح شد.

به گزارش ایرنا، پس از اخذ مجور فعالیت رشته کمپو در ایران، اولین کنفرانس این رشته با حضور رئیس فدراسیون آسیایی این رشته رزمی کمپو برگزار شد.

در جریان این نشست، مسعود جعفری رئیس فدراسیون آسیایی و رئیس هیات رئیسه کمپو در ایران، امیرحسین رهسپار رئیس سبک، عباس محمدی‌آملی و ناهید ایروانی اعضای هیات رئیسه و نواب رئیس کمپو به تشریح برنامه‌های پیش‌رو این رشته پرداختند.

عباس محمدی‌آملی در این نشست، گفت: سال‌ها در کنار قهرمانان کمپو ایران در میادین بین‌المللی حضور داشتم. حضور یک تیم بین‌المللی کار آمد در کنار داشتن کرسی‌های آسیایی و جهانی نویدبخش آینده‌ای روشن برای این رشته در ایران است. اخذ مجوز فعالیت این رشته در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی را به فال نیک گرفته و با درنظر گرفتن موفقیت‌های بین‌المللی طی یک دهه گذشته در کمپو، قطعا شاهد درخشش قهرمانان ایرانی در رقابت‌های جهانی مختلف خواهیم بود.

مسعود جعفری رئیس فدراسیون آسیایی کمپو نیز، گفت: حضور در رقابت‌های آتی جهانی و آسیایی، مسیر را برای موفقیت‌های روز افزون هموار ساخته است. ایران به‌عنوان یکی از مدعیان جهانی این رشته شناخته شده و در سال‌های گذشته تیم‌های ایرانی حاضر در رویدادهای مختلف کمپو، توانسته‌اند سکوهای قهرمانی را یکی پس از دیگری به نام ایران ثبت کنند.

ناهید ایروانی رئیس اداره رفاه وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس این رشته هم، گفت: در بخش بانوان در سال‌های اخیر همپای مردان در کسب سکوهای بین‌المللی موفق عمل کردیم و نشان دادیم بانوان ایران فعل خواستن را به خوبی صرف می‌کنند. فعالیت رسمی این رشته می‌تواند در بخش بانوان اثرگذار باشد.

در ادامه، امیرحسین رهسپار رئیس سبک کمپو، گفت: برنامه خوبی در سطح بین‌المللی صورت پذیرفته و در این رهگذر، کسب کرسی‌های بین‌المللی تا جهانی که از مهمترین عوامل توسعه و موفقیت یک رشته است، به خوبی صورت گرفته است. کسب عناوین و سکوهای رقابت‌های مختلف در این رشته از دستاوردهای ۱۰ سال گذشته کمپو در ایران است. پیش از این سعی شده بود در تمام رویدادهای بین‌المللی حضور پیدا کنیم. کمپو استایل‌های مبارزاتی مختلفی دارد و یکی از این استایل‌ها Kempo mma است که در سطح جهان به صورت حرفه‌ای به آن پرداخت می‌شود.

کمپو یک رشته کهن رزمی ژاپنی است که در استایل‌های مختلف همچون مبارزه، اجرای فرم و مبارزه با سلاح برگزار می‌شود.