زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان ابری همراه با بارش باران و برف است که در ارتفاعات و مناطق سردسیر وزش باد موجب وقوع کولاک و کاهش دید شده است.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شرایط جوی تا آخر وقت امروز ادامه خواهد داشت، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه از ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد اما همچنان احتمال بارندگی در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی بااشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان یادآورشد: بر این اساس هموطنان از ترددهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و گردنه های استان خودداری و در صورت وجود ضرورت سفر،‌ خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

سلطانی اظهار داشت: از اواخر وقت جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که علاوه بر وقوع بارش های برف و باران، شاهد وزش باد در حد شدید و نسبتا شدید خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای شهر زنجان ۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۳ درجه، ابهر یک و چهار،‌ خرمدره ۲ و چهار درجه، آببر یک و پنج درجه، قیدار یک و سه درجه و ماهنشان ۲ و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان به هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی این دستگاه تاکید کرد و گفت:‌ هموطنان از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی،‌ ارتفاعات و گردنه های استان به دلیل بارش برف و وقوع کولاک خودداری کنند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.