ایلام - ایرنا- مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام از برپایی ۱۶۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در سطح مدارس متوسطه اول و دوم این استان خبر داد.

حجت الاسلام "سعید مدرسی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام تلاش دارد همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با برپایی بیش از ۱۶۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در سطح مدارس استان (دختر و پسر) گامی بلند در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این طرح انقلابی و دانش آموزی بردارد.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها، بازدیدکنندگان با دانش‌آموزان در سطح مدارس برای سفری از چگونگی و چرایی آغاز استعمار همراه خواهند شد که طی آن، منظره‌های تمدن و پیشرفته شدن غرب به واسطه ثروتی که از کشورهای مختلف چپاول کرده‌اند به نمایش گذاشته خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها سیر تحول استعمار سنتی به مدرن در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: همچنین در این نمایشگاه‌ها با انقلاب اسلامی و نقش آن در کاهش و عقب نشینی سلطه و آغاز حرکت به سوی تمدن اسلامی آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: در این برنامه، برای مدارس متوسطه دوم پنج تا هفت غرفه دایر می شود و هر غرفه دارای راوی دانش‌آموز با موضوعات دیروز، امروز و فردا، دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال و استعمار، کافه ۵۷، انتخابات، پسران و دختران "حاج قاسم" و موکب انصارالمهدی(عج) است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها از ۱۴ بهمن‌ماه آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: حدود ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز این استان در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عضویت دارند که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و حدود یک هزار نفر دانش آموزان مقطع متوسطه اول هستند.

بیش از یکصد هزار دانش آموز در سطح مدارس استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.