تهران- ایرنا- پایان مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌تواند برای برخی از مربیان شاغل در این جام به معنای وداع با نیمکت باشد.

به گزارش ایرنا، مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در حال به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود که تکلیف شمار زیادی از تیم‌های صعود کننده به دور حذفی مشخص شده است. روزنامه الرایه قطر در گزارشی با اشاره به حضور مربیان خارجی در تیم‌های مختلف نوشت: ناکامی در صعود برخی از تیم‌ها به دور گروهی، گیوتین اخراج را بر روی گردن این مربیان قرار داده است.

در گزارش این روزنامه می‌خوانیم: با نزدیک شدن به پایان مرحله گروهی پیش‌بینی می‌شود روزهای آینده شاهد آغاز تحرکاتی برای ایجاد تغییرات در کادر فنی برخی تیم‌ها به دلیل عدم دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم. یکی از این مربیان الکساندر یانکوویچ صربستانی است که هدایت تیم چین را بر عهده دارد. چین دور گروهی رقابت‌ها را با ۲ امتیاز و بدون گل زده به پایان رساند.

چین در گروه نخست با تیم‌های لبنان، قطر و تاجیکستان هم‌گروه بود. در این گروه لبنان با یک امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت و بنا به ادعای روزنامه الرایه رادولوویچ سرمربی این تیم نیز در خطر اخراج قرار گرفته است.

ایگور استیماچ کروات سرمربی تیم ملی هند نیز دیگر گزینه اخراج بعد از پایان جام ملت‌های آسیا است؛ او بدون امتیاز مرحله گروهی مسابقات را به پایان رساند. هند در گروه دوم با تیم‌های استرالیا، ازبکستان و سوریه هم‌گروه بود و حذف شد.

استفان تارکوویچ از اسلواکی، سرمربی تیم ملی قرقیزستان پس از شکست مشابه ۲ بر صفر مقابل تایلند و عربستان سعودی با شبح اخراج از سمت خود روبرو است. فدراسیون قرقیزستان در آوریل ۲۰۲۳ استفان تارکوویچ سرمربی اسلواکیایی را به عنوان سرمربی خود به جای الکساندر کریستینین منصوب کرد.

کیم بان جون، سرمربی تیم ملی مالزی دیگر مربی شاغل در جام ملت‌ها است که در شرایط نابسامانی به سر می‌برد. وی در سال ۲۰۲۲ سرمربی مالزی شد تا هدایت تیم ملی این کشور را در جام ملت‌های آسیا بر عهده بگیرد.